کد خبر : 260520
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
-

سفیر امارات: برای تحقق رابطه “سالم” بین هند و پاکستان میانجی‌گری می‌کنیم

سفیر امارات: برای تحقق رابطه “سالم” بین هند و پاکستان میانجی‌گری می‌کنیم

سفیر امارات در واشنگتن تاکید کرد، این کشور حوزه خلیج فارس میان هند و پاکستان به منظور کمک به آنها برای رسیدن به یک روابط “سالم و عملی” میانجی‌گری می‌کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع آگاه اعلام کردند، افسران اطلاعاتی ارشد هند و پاکستان در ژانویه سال جاری میلادی مذاکرات محرمانه‌ای در دبی به منظور کاهش تنش‌های نظامی بر سر منطقه مورد مناقشه کشمیر برگزار کردند.

“یوسف العتیبه”، سفیر امارات در واشنگتن گفت: امارات در کاهش تنش‌ها در منطقه کشمیر و ایجاد یک آتش‌بس نقشی ایفا می‌کند و امیدوار است این تلاش نهایتا منجر به استقرار دیپلمات‌ها و برگشت روابط میان هند و پاکستان به سطحی سالم شود.

وی افزود: بدون شک آنها تبدیل به بهترین دوست‌های یکدیگر نخواهند شد اما دست‌کم می خواهیم روابط میان آنها را به روابطی سالم و عملی برسانیم؛ سطحی که آنها بتوانند حداقل با یکدیگر صحبت کنند.

از زمان حمله انتحاری شبه‌نظامیان مستقر در پاکستان به یک کاروان ارتش هند در کشمیر در سال ۲۰۱۹ میلادی که منجر به پرواز جنگنده‌های هندی بر فراز پاکستان شد، روابط میان این دو کشو به شدت سرد شده است.

نخست وزیر هند سال گذشته خودمختاری بخشی از کشمیر که تحت کنترل دهلی‌نو قرار داشت را باطل کرد تا سلطه خود بر این منطقه را شدت بخشد؛ اقدامی که باعث خشم پاکستان شد، روابط دیپلماتیک را کاهش داد و نهایتا منجر به تعلیق روابط تجاری دو جانبه شد.

یوسف العتیبه همچنین گفت: پاکستان باید در افغانستان نقش مفیدی ایفا کند؛ افغانستانی که آمریکا از خروج نیروهایش از آن از اول مه به منظور پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا خبر داده است.

سفیر امارات ابراز نگرانی کرد که خروج ناگهانی آمریکا از افغانستان برابر با “معکوس شدن پیشرفت‌ها” شده و بیشتر به نفع نیروهای غیرلیبرال در این کشور جنگ‌زده شود.

وی افزود: مساله این است که اگر آمریکا، طالبان و دولت کابل می‌توانند به توافقی دست یابند، پس باید به آن نیز پایبند باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =