کد خبر : 259945
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۰۰
-

یونان: به امضای توافقنامه دریایی با لیبی امیدواریم

یونان: به امضای توافقنامه دریایی با لیبی امیدواریم

وزیر خارجه یونان تاکید کرد، سفرش به لیبی دلیلی بر حمایت کشورش از دولت وحدت ملی لیبی است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت العین امارات، نیکوس دندیاس، وزیر خارجه یونان در کنفرانس خبری مشترک با حسین القطرانی، معاون نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی گفت، کشورش به امضای توافقنامه دریایی بین یونان و لیبی امیدوار است.

این دو در بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی با یکدیگر دیدار کردند.

وزیر خارجه یونان گفت: از موضع شما در امضای یادداشت تفاهمی که دولت فائز السراج، نخست‌وزیر سابق آن را امضا کرده بود، تشکر می‌کنم و از موضع پارلمان لیبی در رای ندادن به توافقنامه ترکیه و لیبی در خصوص مرزهای دریایی دو کشور تقدیر می‌کنم.

دندیاس افزود، از افتتاح کنسولگری کشورش در بنغازی بسیار خرسند است و این مقر به عنوان پل همکاری بین یونان و لیبی عمل خواهد کرد و کشورش به امضای توافقنامه دو کشور که انجام آن در خصوص ترسیم مرزهای دریایی دو کشور از سال ۲۰۱۰ متوقف شده، امیدوار است.

این وزیر تاکید کرد، سفرش به لیبی به منزله حمایت از دولت وحدت ملی این کشور است و در این سفر با عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی و شهردار بنغازی دیدار خواهد داشت.

دندیاس همچنین خروج نیروهای خارجی از لیبی را در اسرع وقت خواستار شد و بر لزوم تعیین سرنوشت این کشور توسط خود لیبیایی‌ها تاکید کرد.

او افزو: یونان آماده به جریان انداختن توافقات مشترک با لیبی و امضای توافقات دیگر و پایان توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی است.

معاون نخست وزیر دولت وحدت ملی نیز گفت، لیبی به تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با یونان امید دارد.

او افزود:‌همکاری میان دو کشور شامل مقابله با تروریسم، مهاجرت غیرقانانی، ترسیم مرزهای دریایی خواهد شد و ما از نقش یونان و مواضعش در حمایت از لیبیایی‌ها تشکر می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 5 =