کد خبر : 260010
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
-

بازگشت به شرایط زرد و آبی تنها با این راهکار ساده

بازگشت به شرایط زرد و آبی تنها با این راهکار ساده

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: تغییر رنگ شرایط کنونی نیشابور تنها با رعایت مسایل و شیوه نامه های بهداشتی محقق می شود.

به گزارش عصرقائم، دکتر محسن عظیمی نژاد افزود: در واپسین روزهای سال ۹۹ و نیمه اول ماه فروردین روزهای خوبی داشتیم و وضعیت شهر به سمت رنگ آبی پیش می رفت که متاسفانه قدر آن روزها را ندانستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال ۹۹، علی رغم اعلام هشدارها و توصیه هایی مبنی بر منع سفرها، متاسفانه سفرها انجام شد، بازارها فعال شد و به روش های مختلف ویروس کرونای جهش یافته در مناطق مختلف انتشار پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: در اوایل فروردین تعداد بستری ها کمتر از ۳۰ نفر و ۱۷ روز بدون فوتی داشتیم که یادآور روزهای خوبی برای شهرمان بود ولی متاسفانه قدر این شرایط خوب را ندانستیم.

دکتر عظیمی نژاد با اشاره به اینکه هرکدام ازمااگردرجایگاه خود رعایت شیوه نامه ها را انجام می دادیم؛ قطعا شاهد شرایط فعلی نبودیم خاطرنشان کرد: متاسفانه در شرایط کنونی۱۱۷ بیمار بستری داریم و مقایسه سیر فزاینده بیماران و نتایج مثبت آزمایش های کرونا و افزایش تعداد فوت شدگان بیانگر وضعیتی خطرناک است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی در پایان با اشاره به سرعت فوق العاده بالای انتشار ویروس جهش یافته کرونا و اشاره به مهم ترین عوامل شیوع بیماری از جمله دورهمی ها، سفرها و مراکز خرید ازشهروندان عزیز خواست که بیش از پیش مسایل بهداشتی را رعایت کنند و با استفاده از ماسک و با رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست ها و پرهیز از دورهمی و مسافرت و رفت و آمد های غیر ضروری از انتقال این ویروس خطرناک جلوگیری کنند و در صورت داشتن علایم گوارشی، سردرد و تب به نزدیک ترین مرکز خدمات جامع سلامت محل زندگی خود مراجعه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + هشت =