کد خبر : 259954
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
-

تمدید اعتبار پوشش بیمه‌ای بیمه‌شدگان سلامت تا پایان شهریور امسال

تمدید اعتبار پوشش بیمه‌ای بیمه‌شدگان سلامت تا پایان شهریور امسال

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: با توجه به استمرار شیوع ویروس کرونا و لزوم کاستن از مراجعات بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان، اعتبار پوشش بیمه ای بیمه شدگان سلامت تا پایان شهریور سال جاری تمدید شد.

به گزارش عصرقائم، رسول ظفرمند در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد:  با توجه به استمرار شیوع ویروس کرونا و لزوم کاستن از مراجعات بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان، پوشش بیمه ای بیمه شدگان صندوق های: کارکنان دولت، روستاییان، سلامت همگانی و ایرانیان (صرفاً بیمه شدگان بیمار خاص) که تاریخ پایان اعتبار سیستمی آنها از اول فروردین ماه امسال به بعد است، به صورت خودکار تا تاریخ ۳۱ شهریور امسال در سامانه معتبر می شوند.

وی با اشاره به ارائه خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی افزود: چاپ دفاتر بیمه سلامت در صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت، صندوق روستائیان از ابتدای خرداد و سایر صندوق‏ها از ابتدای تیرماه متوقف می‏گردد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در ادامه افزود: برای بیمه‏ شدگان فاقد دفترچه در صورت عدم امکان نسخه ‏نویسی به صورت الکترونیکی، استفاده از سربرگ مراکز با درج کد ملی، نام و نام خانوادگی بیمار و تاریخ ویزیت توسط پزشک در چارچوب دستورالعمل مجاز می باشد. لذا داروخانه‏ ها و مراکز پاراکلینیک نیز مکلف به پذیرش و ارائه خدمات به این بیمه‏ شدگان مبتنی بر قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران می ‏باشند.

ظفرمند بیان کرد: استفاده از برگ‏های موجود دفترچه بیمه‏ شدگان یا سربرگ مراکز (نسخه‏ نویسی غیر الکترونیکی) حداکثر تا آبان‏ماه سال‏جاری امکان‏پذیر است.

وی گفت: حدود نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت مازندران قرار دارند و بیمه سلامت استان سالانه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه شدگان به مؤسسات درمانی طرف قرارداد استان پرداخت می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =