کد خبر : 259877
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
-

برگزاری کارگاه آموزشی «آزمون قهرمان درون» در دانشگاه خوارزمی

برگزاری کارگاه آموزشی «آزمون قهرمان درون» در دانشگاه خوارزمی

انجمن علمی علوم‌ تربیتی دانشگاه خوارزمی، کارگاه آموزشی آزمون قهرمان درون (آرکی تایپ های شخصیت) را برگزار می کند.

به گزارش عصرقائم، نظریه کهن الگوها یا آرکی‌تایپ‌ها، نخستین بار توسط کارل گوستاو یونگ روانپزشک سوئیسی مطرح شد. یونگ پس از پرداختن به ناخودآگاه جمعی، نظریه کهن الگو را به منظور روشن کردن اجزای شخصیت ارائه داد. کهن الگو یا آرکی تایپ، رفتارهای غریزی انسان‌ها محسوب می شود که ما به صورت مادرزادی و ناخودآگاه تمایل به انجام آنها داریم. در واقع آرکی تایپ یا کهن الگو محتویات ناخودآکاه جمعی در انسان‌ها است که در همه آنها مشابه است.

یونگ به رفتارهای تکراری و عمومی افراد در زندگی پی برد. او به این نتیجه رسید که برخی رفتارها از فرهنگ‌های مختلف و افسانه‎‌های تاریخی نسل به نسل به ما منتقل شده و از ما به نسل‌های بعدی نیز منتقل می‌شود.

آزمون آرکی‌تایپ‌ها یا همان تست قهرمان درون، آزمونی است که به مشخص شدن آرکی‌تایپ غالب ناخودآگاه می‌پردازد و مشخص می‌کند فرد در ناخودآگاه خود بر چه انرژی تمرکز دارد و با آن زندگی خود را پیش می‌برد. هر فرد می تواند با شناسایی کهن الگوهای فعال و غیرفعال در زندگی اش، خود و دیگران را بهتر درک کرده، اهداف و ارزش های درونی خود را بیابد، روابط بهتری با دیگر افراد برقرار کند و توانایی بیشتری در روبرو شدن با چالش‌ها و مشکلات زندگی به‌دست آورد.

این کارگاه با تدریس دکتر معصومه ترکاشوند ـ دکترای روانشناسی و متخصص ارزشیابی آزمون‌های روانی وتحصیلی، روز پنج‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ الی ۱۹، به صورت مجازی برگزار می شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت شرکت در این برنامه به لینک https://vc۳.khu.ac.ir/culture-ex-۳مراجعه کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − 4 =