کد خبر : 259867
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
-

ابراز نگرانی آلمان نسبت به تاثیر منفی حادثه نطنز بر مذاکرات وین

ابراز نگرانی آلمان نسبت به تاثیر منفی حادثه نطنز بر مذاکرات وین

وزیر امورخارجه آلمان به حادثه اخیر در تاسیسات غنی سازی نطنز واکنش نشان داد و نسبت به تاثیر آن در مذاکرات وین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان امروز (دوشنبه) در اظهاراتی گفت: آنچه که ما در حال حاضر از تهران می‌شنویم، به ویژه از نطنز، چیز مثبتی برای مذاکرات نیست.

وی در حالی این اظهارات را بیان کرده که قرار است مذاکرات ایران و ۱+۴ برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) روز سه شنبه در وین، پایتخت اتریش ادامه یابد.

ماس همچنین بیان کرد که مذاکرات در وین آسان نخواهد بود اما تاکنون روح سازنده ای (در آن) وجود داشته است که توسط شرکت کنندگان (در توافق) نشان داده شده است.

وی افزود: اوضاع در نطنز “معنای خاصی” پیدا خواهد کرد و می تواند سرنخ هایی را مبنی بر این ارائه دهد که تا چه حد، آنچه در وین مورد بحث قرار می گیرد توسط تهران اجرا خواهد شد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز یکشنبه (۲۲ فروردین) اعلام کرد: حادثه ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن ( نطنز ) رخ داد که خوشبختانه صدمات انسانی و آلودگی در پی نداشته است.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم درباره این حادثه گفت: اقدامی که علیه مرکز غنی سازی طنز انجام شد، نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشم گیر صنعت هسته‌ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم‌های ظالمانه است.

صالحی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه و تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی با تروریسم هسته ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملان و آمران و مباشران این اقدام را محفوظ می دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 4 =