کد خبر : 259659
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
-

نشست محافظه‌کاران ارشد آلمان با هدف بحث بر سر کاندیدای صدر اعظمی

نشست محافظه‌کاران ارشد آلمان با هدف بحث بر سر کاندیدای صدر اعظمی

دو رقیب اصلی رقابت برای تعیین شدن به عنوان کاندیدای ائتلاف محافظه‌کار حاکم بر آلمان برای صدراعظمی در انتخابات ماه سپتامبر قرار است امروز یکشنبه با اعضای ارشد بلوک پارلمانی همزمان با افزایش فشارها درخصوص تصمیم گیری بر سر تعیین کاندیدا دیدار کنند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، آرمین لاشت، رهبر دموکراتهای مسیحی متعلق به آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در نظرسنجی‌ها عقبتر از رقیبش مارکوس سودر، رئیس حزب خواهر باواریایی آن یعنی حزب اتحاد سوسیال مسیحی است اما از حمایت برخی از وزیر اول‌های قدرتمند ایالات برخوردار است.

به طور سنتی رهبران دو حزب که بلوک پارلمانی را تشکیل می‌دهند تصمیم می‌گیرند که چه کسی نامزد شود اما برخی قانونگذاران این بار خواستار ایفای نقش هستند.

نتایج مذاکرات روز یکشنبه که انتظار می‌رود مسائل دیگر را هم پوشش دهد نامشخص است. ممکن است شرکت کنندگان در خصوص اینکه چه کسی کاندیدا شود تصمیم بگیرند اما آنها ممکن است همچنین بر سر یک فرآیند یا چارچوب زمانی برای انتخاب کاندیدا توافق کنند.

لاشت ۶۰ ساله که به عنوان یک نامزد میانه‌رو و ادامه دهنده راه مرکل تلقی می‌شود پیشتر با وی بر سر محدودیتهای مربوط به مقابله با کروناویروس درگیری پیدا کرد اما تصریح کرده که خواستار کاندیداتوری است.

سودر ۵۴ ساله یک سیاستمدار حمایت کننده از مرکل در دوره همه گیری بیماری بوده و هنوز رسما نگفته که خواستار این نقش هست یا خیر و تنها گفته که جایش در باواریا است. تا کنون هیچ رهبری از حزب سوسیال مسیحی، صدر اعظم آلمان نشده است.

بسیاری از محافظه‌کاران نگران عدم حضور مرکل در رقابت انتخاباتی ۲۶ سپتامبر هستند؛ چهره‌ای که چهار بار آنها را به سمت پیروز شدن رهبری کرده است. او کاندیداتوری‌اش برای پنجمین بار برای صدراعظمی را رد کرده و نگفته که کدام یک از دو کاندیدای رقابت را ترجیح می‌دهد.

بلوک محافظه کار در نظرسنجی‌های به محبوبیت ۲۷ درصدی تنزل پیدا کرده که بخشی از دلیلش مدیریت به طرز فزاینده مغشوش مساله همه گیری بیماری است. این بلوک در انتخابات ۲۰۱۷ تقریبا ۳۳ درصد آرا را کسب کرد.

لاشت و سودر گفته‌اند تصمیم گیری در این مورد تا پایان ماه مه انجام خواهد شد اما بسیاری از محافظه کاران خواهان پایان یافتن بی اطمینانی قبل ازآن زمان هستند.

وولکر بوفیر، وزیر اول ایالت هسن آلمان خواستار اتخاذ تصمیم درباره کاندیدا تا هفته آینده شد در حالی که رالف برینکهاوس، رئیس بلوک پارلمانی به آنها دو هفته وقت داده است.

اولاف شولتز، وزیر دارایی نیز از سوی سوسیال دموکراتها به عنوان کاندیدای صدراعظمی اعلام شده در حالی که سبزها برنامه دارند تا ۱۹ آوریل کاندیدایشان را اعلام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + نه =