کد خبر : 259714
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
-

زندان‌های تهران در شرایط خوب مقابله با ویروس کرونا قرار دارند

زندان‌های تهران در شرایط خوب مقابله با ویروس کرونا قرار دارند

مدیر کل زندان‌های استان تهران در بازدیدی از مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده تا حد امکان تمام تلاشها و نیروها در جهت توجه به امور رفاهی زندانیان استان تهران و خانواده های آنان متمرکز شده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اداره کل زندان های استان تهران، سید حشمت‌الله حیات‌الغیب که به منظور بررسی وضعیت مجتمع و خدمات رفاهی مددجویان در این ندامتگاه حضور یافته بود گفت: یکی از مهمترین حقوق زندانیان، حقوق مربوط به سلامت و بهداشت روانی جسمی آنان می باشد که با تلاش شبانه‌روزی نیروها، به ویژه کادر درمان زندانهای تهران در شرایط خوب مقابله با ویروس کرونا قرار دارند.

مدیر کل زندان‌های استان تهران با اشاره به اقدامات جهادی صورت گرفته افزود: با توجه به فرصت باقی مانده آغاز فصل گرما، تمهیدات لازم جهت تعمیر و راه اندازی مجدد سیستم های سرمایشی صورت گرفته شود.

وی تاکید کرد: در کنار اصلاح و تربیت زندانیان، توجه و اهتمام برای فراهم نمودن امکانات رفاهی برای زندانیان از اولویت های سازمانی است و در این راستا عملیات ساخت سالن جدید ملاقات حضوری برای زندانیان و خانواده های آنان شروع و در حال انجام است.

حیات‌الغیب در این بازدید با حضور در اندرزگاه ها با مددجویان و پرسنل گفتگو کرده، راهکارهای لازم را در خصوص رفع مشکلات آنان صادر کرد.

براساس این گزارش،با توجه به تاکیدات رئیس سازمان زندان ها، وی طی بازدید صورت گرفته، دستورات لازم را در خصوص تکمیل طرح و آماده سازی ۶ ندامتگاه تهران بزرگ صادر کرد.

*سال ۱۴۰۰ سال اشتغال ۸۰ درصدی در زندان های استان تهران

همچنین حیات الغیب در جلسه هم اندیشی و نشست تخصصی کارشناسان اشتغال و حرفه آموزی زندانهای استان تهران گفت: با توجه به جمعیت کیفری این استان و ظرفیت های موجود، سال ۱۴۰۰ سال اشتغال ۸۰ درصدی در زندانهای استان تهران خواهد بود.

مدیر کل زندان های استان تهران با اشاره به اشتغال به عنوان یکی از اولویت های کلیدی و مورد تاکید رییس سازمان زندان‌ها اظهار داشت: ضمن استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی و ارائه راهکارهای توسعه فعالیتهای مهارت آموزی به عنوان رکن اصلی توسعه اشتغال با تمام امکانات موجود برای تحقق این اولویت گام برمی داریم.

وی تصریح کرد: زندانی در طول تحمل حبس، زمان لازم و مناسبی برای فراگرفتن شغل و حرفه ای با مبانی فکری و فرهنگی و نیز استعدادهای فردی خویش و توان ذاتی اش را می یابد.

حیات الغیب ادامه داد: همچنین پس از آزادی می توانند به کسب و کار حرفه ای خود که در زندان فرا گرفته اند پرداخته و با ورود به بازار کار راه صحیح زندگی را در پیش گیرند.

مقام ارشد زندان های استان تهران افزود: کار زندانیان نه تنها باعث سهولت حفظ نظم و امنیت در زندان و اجرای برنامه‌های تدوین شده سازمانی خواهد شد بلکه درآمد مناسب برای زندانیان و خانواده های آنان را نیز فراهم می نماید.

در ادامه جلسه که امروز در محل سالن کنفرانس مرکز آموزشی و پژوهشی منطقه هفت تشکیل شده بود، مشکلات و راهکارهای جدید در جهت توسعه امر اشتغال و حرفه آموزی در زندان های استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − سه =