کد خبر : 259463
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۰۰
-

تاکید طرابلس بر حفظ منافع مشترک با آنکارا

تاکید طرابلس بر حفظ منافع مشترک با آنکارا

رئیس شورای ریاستی لیبی از تصمیم طرابلس برای حفظ منافع مشترک با ترکیه طی مرحله فعالیت شورای ریاستی و دولت وحدت ملی خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی لیبی در جریان تحویل استوارنامه کنعان ییلماز، سفیر و نماینده فوق‌العاده ترکیه در لیبی طی امروز، شنبه بر عمق روابط لیبی و ترکیه و روابط برادرانه و پیوندهای دوستی و همکاری بین دو کشور تاکید کرد.

او گفت، شورای ریاستی منافع مشترکی که ترکیه و لیبی را طی مرحله فعالیت شورای مذکور و دولت وحدت ملی متحد کنار هم قرار می‌دهد، حفظ خواهد کرد.

المنفی همچنین بر اهمیت بازگشت شرکت‌های ترکیه به منظور تکمیل فعالیت‌های متوقف شده‌شان و نیز مشارکت در طرح‌های عمرانی این کشور تاکید کرد.

ازطرف دیگر رئیس شورای ریاستی استوارنامه رشاد جاوید، سفیر جمهوری پاکستان در لیبی را تحویل گرفت.

پاکستان آمادگی خود را برای مشارکت در متحد سازی موسسات لیبی و آموزش نیروهای نظامی این کشور و یاری به برقراری روند دموکراسی در لیبی اعلام کرد.

طبق بیانیه شورای ریاستی، سفیر پاکستان به المنفی متحد سازی قدرت سیاسی در این کشور را تبریک گفت و برای این کشور آرزوی شکوفایی و ثبات دائمی کرد.

جاوید گفت، کشورش آماده است برای وحدت و یکسان سازی موسسات لیبی، آموزش نیروهای نظامی، یاری به برقراری روند دموکراسی و دستیابی به مقدمات انتخابات همکاری کند.

سفیر پاکستان عزم کشورش برای تقویت روابط و همکاری با لیبی در زمینه‌های بهداشت، آموزش، صنعت، مسکن و زیرساختها را اعلام کرد.

شورای ریاستی لیبی نیز از پاکستان برای ادامه نمایندگی دیپلماتیکش در این کشور در سطح سفیر و نیز حمایتش از قدرت سیاسی در این کشور تشکر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =