کد خبر : 259686
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
-

برگزاری نخستین کشت مکانیزه برنج کشور در محمودآباد

برگزاری نخستین کشت مکانیزه برنج کشور در محمودآباد

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران، گفت: نخستین کشت مکانیزه کشور نیز امروز در محمودآباد در سطحی نیزدیک به ۳ هکتار انجام می‌شود.

به گزارش عصرقائم، علی‌محمد رمضانی رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران در گفت‌و‌گو ، اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی تا ۱۷ فروردین امسال نزدیک به ۸۵ درصد شخم و شیار اولیه در اراضی شالیزاری انجام شد.

وی افزود: این میزان شخم و شار در اراضی به مساحت ۱۸۲ هزار و ۷۵۰ هکتار انجام شد.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران، خاطرنشان کرد: تا همین مدت نزدیک به ۸۰ درصد خزانه گیری اولیه در سطح ۱۷۲ هزار هکتار انجام شد.

این مسئول ادامه داد: نزدیک به حدود ۷۰ درصد بذرپاشی‌ها در استان انجام شده است که این بذرپاشی‌ها هم به صورت مکانیزه و هم به سایر روش‌های ممکن انجام شد.

رمضانی بیان کرد: با توجه به اینکه در سال قبل نیز پیش بینی کردیم، امسال انتظار این می‌رود که کشاورزان نسبت به کشت مکانیزه اقبال بیشتری نشان دهند.

وی اعلام کرد: طبق رصدی که از سطح آبگیرها انجام شده است، آب گیری آب بندان‌ها بین ۸۵ تا ۹۰ درصد است و سدها نیز بیش از ۷۰ درصد آبگیری شده است.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران، تاکید کرد: نخستین کشت مکانیزه کشور نیز امروز در محمودآباد در سطحی نیزدیک به ۳ هکتار انجام می‌شود.

رمضانی گفت: بنا بر پیش‌بینی انجام شده احتمال می‌رود که طی سال جاری سطح زیر کشت پرمحصول در استان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از سال گذشته انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 11 =