کد خبر : 259694
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
-

ابوالغیط از اشتیاق مسؤولان عراقی به حمایت از اقلیم کردستان در چارچوب کشور گفت

ابوالغیط از اشتیاق مسؤولان عراقی به حمایت از اقلیم کردستان در چارچوب کشور گفت

دبیرکل اتحادیه عرب امروز (یکشنبه) پس از دیدار با رهبران سیاسی اقلیم کردستان عراق، بر اشتیاق مسؤولان بغداد برای حمایت از اربیل و نیز حمایت این اتحادیه از اقلیم کردستان عراق در چارچوب دولت عراق تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب پس از دیدار امروز خود در اربیل با مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق و مسرور بارزانی، نخست وزیر این اقلیم، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتحادیه عرب در امور داخلی کشورها به ویژه اعضای خود دخالت نمی‌کند و ما از ثبات در عراق حمایت می‌کنیم.

همچنین ابوالغیط گفت: اتحادیه به کشور یکپارچه عراق و تقویت همکاری میان دولت اقلیم و دولت مرکزی اهمیت می‌دهد.

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: اشتیاق و پایبندی مسؤولان عراقی به حمایت از اقلیم کردستان در چارچوب دولت عراق را شاهد بودم.

او ادامه داد: عراق به عنوان یکی از بنیانگذاران اتحادیه عرب، کشور مهمی برای اتحادیه محسوب می‌شود و اقلیم کردستان با تعلقی که به عراق دارد، هویت می‌یابد و ما از این اقلیم در همین چارچوب حمایت می‌کنیم.

یک منبع مسؤول در دبیرخانه اتحادیه عرب نیز گفت: مسرور بارزانی به استقبال ابوالغیط و هیئت همراه او رفت، همچنین دو طرف در مذاکراتی به بررسی راه‌های حمایت از روابط عربی با اقلیم کردستان عراق پرداختند.

این منبع افزود: ابوالغیط در دیدار خود با بارزانی بر عمق روابط موجود میان دو طرف عربی و کردی و اهمیت برقراری ثبات در عراق تاکید و اظهار کرد، “اتحادیه عرب از تمامی گروه‌ها و تشکل‌های عراق استقبال می‌کند و همبستگی و هماهنگی در روابط میان این تشکل‌ها و گروه‌ها را پشتوانه دیگری در کنار قدرت دولت عراق می‌داند”.

به گفته منبع مذکور، مسعود بارزانی نیز میزبان دبیرکل اتحادیه عرب بود و آن دو در گفت‌وگوهایی به بررسی شرایط عراق و اقلیم کردستان پرداختند و ابوالغیط نیز در این دیدار از رهبری تاریخی بارزانی و نقش مستمر او در حفظ ثبات در روابط اربیل-بغداد به شدت تقدیر کرد.

ابوالغیط روز گذشته در بغداد با مقامات این کشور درباره روابط عراق و اتحادیه عرب دیدار کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 10 =