کد خبر : 255858
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
-

تاکید گروه‌های فلسطینی بر وحدت سیاسی و قانونی اراضی فلسطینی

تاکید گروه‌های فلسطینی بر وحدت سیاسی و قانونی اراضی فلسطینی

گروه‌های فلسطینی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نشستی را در قاهره با مشارکت ریاست شورای ملی سازمان آزادیبخش فلسطین و کمیته مرکزی انتخابات فلسطین برگزار کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، گروه‌های فلسطینی ضمن امضای منشور شرافت بر انجام شفاف و صریح انتخابات در تمام مراحل تاکید کردند در حالی‌که رقابت شرافتمندانه بین لیست‌های انتخاباتی رقیب حکم‌فرما باشد و وحدت ملی، آشتی ملی و حفظ حق شهروند در انتخاب افرادی که به قانون انتخاباتی، سیستم‌ها و دستورات صادره براساس تنظیم روند انتخابات پایبند باشد، تقویت کند.

حاضران در این نشست مسائل ملی و خطرات فرا روی مساله فلسطین، برگزاری انتخابات قانون‌گذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی را با استناد به دستور ریاستی صادره در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱،‌ راه‌های تقویت مشارکت ملی بررسی کردند، راه‌های حل و فصل آن تقویت روند دموکراسی ملی فلسطین و ارجاع آن به طرف‌های مربوطه را در پی دارد.

همچنین ریاست شورای ملی فلسطین گزارشی تفصیلی درباره دیدگاه آن در خصوص وضعیت شورا و سازمان ارائه کرد به طوری‌که حاضران در نشست سازوکار شورای ملی جدید و تعداد اعضای آن را در چارچوب تقویت و فعال سازی نقش سازمان آزادیبخش فلسطین به عنوان نماینده قانونی ملت فلسطین بررسی کردند.

حاضران در نشست بر تمامیت ارضی فلسطین به لحاظ قانونی و سیاسی و بر لزوم برگزاری انتخابات آتی در قدس، کرانه باختری و غزه و مقابله با هر گونه تدابیری که مانع از برگزاری ویژه انتخابات در قدس می‌شود، تاکید کردند.

شرکت کنندگان بر تکمیل رهبری یکپارچه مقاومت مردمی فراگیر و فعال سازی آن طبق بیانیه اخیر دیدار دبیران کل تاکید کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − 3 =