کد خبر : 255849
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
-

بسیج اساتید استقلال خود را در انتخابات حفظ می‌کند

بسیج اساتید استقلال خود را در انتخابات حفظ می‌کند

رئیس سازمان بسیج اساتید مازندران گفت: کاندیداها با توجه به نظریه‌های مقاومتی؛ رویکرد انقلابی را ترویج دهند چراکه انقلاب باید سکه رایج انتخابات باشد؛ مردم شریف باید نگاه مقاومت نسبت به انتخابات داشته باشند.

به گزارش عصرقائم، رحمت عباس‌تبار در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه مازندران و دفتر مرکزی این سازمان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مازندران و تبریک اعیاد ماه شعبان با بیان اینکه مردم، نخبگان و کاندیدا ۳ ضلع انتخاباتی هستند، اظهار کرد: سه موضوعی که بسیج استاید در بحث انتخابات مطرح می‌کند شامل اول بحث گفتمان سازی اصول انقلابی که باید فردی انقلابی پای کار باشد و شاخصه‌های انقلابی از جمله تقوا و تدین، دردمند بودن، آبرومند بودن، هدفمند و با برنامه بودن، سلامت نفس و جهادی بودن یعنی به‌روز صبور و ساکت باشد، آزادگی داشته و وام دار کسی نباشد، داشته باشند.

وی دومین موضوع را پرهیز از محافظه کاری و عبور از تقدس‌گرایی دانست و افزود: باید تحول صورت گیرد و در جامعه امروز نمی‌توان پنهان کاری داشت.

رییس سازمان بسیج اساتید مازندران تصریح کرد: سومین موضوع؛ پرهیز از ورود مصداقی در عرصه انتخابات است که بسیج اساتید هرگز وارد این عرصه نخواهد شد.

سرنوشت انتخابات در اتاق‌های در بسته ممکن نیست
عباس‌تبار با اشاره به شبکه سازی کردن انتخابات در مازندران گفت: به مردم مازندران می‌گوییم که سرنوشت انتخابات نباید در اتاق‌های در بسته و به نفع حزبی یا گروه خاصی تمام شود؛ باید برای مردم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر این رخداد اجتماعی جایگزین اتفاق سیاسی شود؛ نظریه‌های مقاومتی باید ترویج پیدا کند و سکه رایج انتخابات ما باشد؛ باید نسبت به منطق انتخاباتی آفت‌زدایی شود تا به مردم‌ گرایی تبدیل شود.

رییس سازمان بسیج اساتید مازندران با تاکید بر اینکه قائده بازی انتخاباتی از بالا به پایین است که باید تغییر کند، بیان کرد: روایت‌گری انقلابی و مقابله با توطئه بی تفاوت‌سازی از جمله مواردی است که باید در انتخابات به‌صورت اصل سه بعدی آفت‌زدایی شود.

عباس‌تبار تصریح کرد: در عرصه انتخاباتی باید نگاه از بالا به پایین تغییر کرده و مردم‌ گرایانه شود تا امیدبخشی واقع‌بینانه گیرد و دستاوردهای انقلاب اسلامی روایتگری شود.

وی با بیان اینکه روایتگری دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط نخبگان باید صورت بگیرد، افزود: معلمان، فرهنگیان و اساتید دانشگاه‌های ما همه کسانی هستند که علم آنتریون دارند که موجب امیدآفرینی برای نظام و کشور ما خواهند شد.

رییس سازمان بسیج اساتید مازندران تاکید کرد: بسیج اساتید استان مازندران استقلال خودش رو در جریان انتخابات حفظ خواهد کرد و وارد هیچ جریان سیاسی حزبی نخواهد شد؛ جریان ولایت و انقلاب اسلامی از همان جریان طبیعی بوده که دنبالش هستیم.

پیوند حاکمیت و مدنیت بعد از انقلاب اسلامی امری ضروری بود
عباس‌تبار ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی و فرآیند تمدن‌ساز آن؛ نظام نو پا ولایت فقیه چون مبتنی بر دورن مایه مردم سالاری بود؛ پیوند حاکمیت و مدنیت امری ضروری بود بنابراین امام زمینه بنیان‌گذاری بسیج را اعلام کردند که یکی از ارکان انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه حدود یک دهه پیش بعد از شهادت مصطفی چمران؛ ۳۱ خرداد ماه به عنوان روز بسیج استاتید نام گذاری شد، اظهار کرد: بسیج اساتید در بدنه بسیج مستضعفین تشکیل و از زمان شروع ۳ نسل را پشت سر گذاشت که بخش اول به تشکیل شبکه و سازماندهی و تجهیز همراه با جذب نیروی انقلابی، نسل دوم معرف دوره‌های متفاوت از جمله دوره‌های تربیتی، جنگ نرم و مدرس جنگ نرم  و نسل سوم به تشکیل حلقه‌های صالحین منتهی شده است.

رییس سازمان بسیج اساتید مازندران گفت: تشکیل حلقه‌های صالحین مربوط به حال حاضر است که نگاه بسیج اساتید به سمت حل مسائل رفته با این توضیح که باید به مدد ساختار اجرایی کشور بیاید؛ به‌منظور تبدیل دانایی به توانایی و در نهایت سیاست اجتماعی کردن اساتید مطرح می‌شود.

حضور ۲۸۰۰ نفر از اساتید مازندرانی در سازمان بسیج اساتید
عباس‌تبار خاطرنشان کرد:‌در مازندران در حال حاضر از مجموع ۱۲۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی حدود ۳۵ واحد دفتر بسیج استانی داریم که تبدیل به کانون بسیج اساتید شده و در تمام واحدها برقرار شده است و از مجموع ۵۰۰۰ هزار اساتید که در دانشگاه‌های استان مشغول به کار هستند؛ ۲۸۰۰ عضو بسیح اساتید در حال فعالیت داریم.

وی یادآور شد: یکی از فعالیت انجام شده تفکیک رشته‌های اساتید در بسیج اساتید بود، بانوان و جوانان و خانواده، کارگروه اقتصاد مقاومتی، کارگروه اشتغال و کار گروه‌های مختلف حل مسائلی، کار گروه پسماند، حقوقی که در تمامی دانشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.

رییس سازمان بسیج اساتید مازندران افزود:‌ برای تحقق اجتماعی کردن؛ اساتید در تمامی دانشگاه‌ها که ورود جدی داشته‌اند؛ به طور مثال در سیل سال گذشته در بحث علمی وارد عرصه شدند و در شیوع کرونا نیز در عرصه علمی و میدانی حضور داشتند.

عباس‌تبار تصریح کرد: ورود به مراکز صنعتی و تولیدی استان مازندران که به علت شیوع کرونا اقتصاد دچار مشکل شد؛ با رجوع به این مراکز و ارائه راهکارها و عقد تفاهم‌نامه در زمینه علمی و حقوقی اقدامات لازم انجام شد.

وی گفت: در راستای حل مسائل اقدام دیگر ما احصای نظام مسئله‌ای در حوزه فرهنگی، اقتصادی ، اجتماعی و … در سطح جامعه بررسی و منجر به ارائه راهکار شد؛ اتصال بسیج اساتید به مراکز تصمیم‌گیر در مازندران به ارائه تفاهم‌نامه رسید.

رییس سازمان بسیج اساتید مازندران با بیان اینکه با استانداری مازندران تفاهم نامه‌ای امضا کردیم که در آن قید شد تا از ظرفیت‌های کارگروه‌ها در بسیج اساتید برای حمایت مدیران اجرایی استان به‌کار گیری شود، افزود: متاسفانه در لایه‌هایی از استانداری مازندران تمایلی به همکاری با قشر بسیج اساتید نداشته‌اند که به نظر می‌رسد این لایه‌های مدیریتی تمایل به همکاری ندارند.

بسیج اساتید به دنبال غنیمت‌گرایی نیست
عباس‌تبار با تاکید بر اینکه بسیج اساتید به دنبال غنیمت‌گرایی نیست و نگاه انقلابی و جهادی برای کمک به مدیران استانی دارد، گفت: بعد از انتخابات؛ نمایندگان همکاری لازم را داشته که منجر به امضای تفاهم نامه‌ای با مجمع نمایندگان استان شد و شورای مطالعات راهبردی مجمع نمایندگان که دبیر این شورا رییس بسیج اساتید مازندران است از ۱۰ کمیته تشکیل شده و هر کمیته ۱۰ نفر عضو دارد و این کمیته‌ها همانند کمیته‌های مجلس فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه آیین نامه‌ای برای این شورا تنظیم شد که در راستای آن فعالیت می‌کنیم، افزود: برای دغدغه کمتر نمایندگان؛ اساتید در عرصه علمی در کنار آن‌ها خواهند بود و ماحصل کار علمی برای آینده استان به این مجمع داده می‌شود که بیشتر به دنبال ایده‌پردازی هستیم.

رییس سازمان بسیج اساتید مازندران یادآور شد: متاسفانه بخش قابل توجهی از مازندران  از ضعف مدیریتی برخواردار است که با توجه به غنی بودن این استان برخی مدیران توانایی توانمند‌سازی را به بالفعل ندارند اما امیدواریم با دولت انقلابی؛ آینده این ضعف‌ها برطرف شود.

عباس‌تبار تصریح کرد: نگاه لبیرالی در پس ذهن برخی مدیران اجرایی مازندران وجود دارد که آینده خوبی برای استان رقم نخواهد زد؛ نهضت بسیج اساتید برای تغییر این تفکر طرح‌های زیادی دارد و حرکت‌های جهادی باید به‌عنوان تفکر غالب در مدیران ما تزریق شود.

بیگانگی نظام اجرایی با دانشگاه‌ها در مازندران
وی خاطرنشان کرد: بیگانه بودن نظام اجرایی با دانشگاه از دیگر موارد مواجهی است که راهکار برای رفع آن وجود دارد به طور مثال مسائل کشاورزی استان باید طبق قواعد دانشگاه‌های کشاورزی ما به‌صورت علمی انجام گیرد اما بیگانه‌ای در این ارتباط‌ها وجود دارد.

رییس سازمان بسیج اساتید مازندران بیان کرد: متاسفانه در کل مازندران هیچ مدیری عضو هیچ هیئت علمی دانشگاه‌ها نیست که باید مورد توجه قرار گیرد؛ بحث بی‌عدالتی در امر توزیع درآمدی و منابع در شهرهای مازندران بیداد می‌کند و غرب مازندران کلا از شرق جدا شده است.

عباس‌تبار افزود: ضعف مدیریتی که در دانشگاه‌ها وجود دارد از جمله مشکلات دیگر ما در بسیج اساتید است؛ سالانه صدها پایان نامه‌ها در دانشگاه‌ها دفاع می‌شود اما حتی ۵ درصد برای حل مسئله و اجرایی در سطح استان بدرد نمی‌خورد.

توجه به زیر ساخت صنعتی و تولیدی در مازندران
وی گفت: پایه‌های اقتصاد مازندران دشت پایه، دریا پایه و جنگل پایه که هیچ تغییری در آن صورت نگرفته است که نقد جدی را شامل می‌شود.
رییس سازمان بسیج اساتید مازندران ادامه داد: منطقه آزاد تجاری که سه شهرستان برای آن مشخص شد با نشست اساتید و بررسی این موضوع به این نتیجه رسید که مازندران در حال حاضر آمادگی داشتن منطقه آزاد تجاری را ندارد.

عباس‌تبار یادآور شد: طرحی که از منطقه آزاد تجاری به کشور رفت؛ تنها ۶ صفحه بود و در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از کشتی‌هایی که در بندر واردات انجام می‌دهند بار برای صادرات ندارند.

وی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد یک موضوع چند بعدی است که هیچ پیوست اجتماعی و فرهنکی سیاسی و … در آن وجود ندارد.

رییس سازمان بسیج اساتید مازندران در پایان گفت: صنایع تبدیلی در مازندران بسیار کم است و شناسایی این صنایع از سمت بسیج اساتید انجام شد اما با موانع بروکراتیک برخورد کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =