کد خبر : 255618
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
-

مشارکت بیش‌از ۷۰۰ هزار نفری در پویش آجر به آجر

مشارکت بیش‌از ۷۰۰ هزار نفری در پویش آجر به آجر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در حال حاضر شاهد حضور و مشارکت بیش از ۷۰۰ هزار نفری در پویش آجر به آجر هستیم که البته میزان مشارکت استان ها با یکدیگر متفاوت است گفت: هدف ما از طرح آجر به آجر، نهادینه سازی فرهنگ مشارکت در امر خیر مدرسه سازی است.

به گزارش عصرقائم، مهراله رخشانی مهر در گفت وگو ، با اشاره به بسته تحولی سازمان نوسازی مدارس که از آن تحت عنوان طرح «آجر به آجر» یاد می شود اظهار کرد: طرح آجر به آجر به دنبال آن است که تعداد افراد بیشتری را درگیر موضوع مدرسه سازی کند.

وی افزود: در واقع در این طرح به دنبال جمع کردن عدد و رقم ریالی و بالابردن تعهد خیرین برای ساخت مدرسه نبوده و نیستیم بلکه هدف ما افزایش مشارکت و نهادینه سازی فرهنگ مشارکت در امر خیر مدرسه سازی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تا مهرماه سال جاری ۲۰۰ هزار نفر در این طرح مشارکت کرده بودند گفت: در یک پویش ۱۳۰ هزار نفر دیگر به این طرح پیوستند و شمار مشارکت کنندگان به ۳۳۰ هزار نفر رسید و در حال حاضر شاهد حضور و مشارکت بیش از ۷۰۰ هزار نفری در پویش آجر به آجر هستیم که البته میزان مشارکت استان ها با یکدیگر متفاوت است.

رخشانی مهر ادامه داد: از محل اعتبارات جمع آوری شده در هراستان، از پویش اولی که به راه افتاد ساخت یک مدرسه در هراستان و در پویش دوم این طرح نیز ساخت یک مدرسه دیگر در هراستان در دستورکار قرار گرفت و به عبارتی می توان گفت در هر استان دو مدرسه از محل این اعتبارات ساخته خواهد شد و این طرح همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعهد خیرین مدرسه ساز ۱۵۵۰ میلیارد تومان و امسال ۲۱۰۰ میلیارد تومان بود که تا دو ماه گذشته به ۲۳۰۰ میلیارد تومان رسیده بود و پیش بینی می کنیم تا اردیبهشت سال آتی به ۳۰۰۰ میلیارد تومان هم برسد اظهار کرد: معتقدیم طرح آجر به آجر هم که کار خیر مدرسه سازی است به تدریج جان می گیرد و چون کار فرهنگی زمانبر است نباید آن را رها کرد. جامعه خیرین مدرسه ساز هم که در سال ۷۷ شکل گرفت در ابتدا یک نهال کوچک بود و اکنون به درختی تنومند تبدیل شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد که باید به طرح آجر به آجر فرصت بدهیم تا بتواند در جامعه نفوذ کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − پنج =