کد خبر : 255400
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۳۰
-

ادعای وزیر اسرائیلی درباره مذاکرات عادی سازی روابط با بزرگترین کشور اسلامی غرب آفریقا

ادعای وزیر اسرائیلی درباره مذاکرات عادی سازی روابط با بزرگترین کشور اسلامی غرب آفریقا

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت روزنامه یسرائیل هیوم، الی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: نیجر عادی سازی روابط با اسرائیل را بررسی می‌کند. او مدعی شد، نیامی روابط خود را با تل‌آویو در صورتی‌که آمریکا در پیشبرد این روند وارد شود، از سر خواهد گرفت. کوهن ادامه داد: نیجر بزرگترین کشور

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت روزنامه یسرائیل هیوم، الی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: نیجر عادی سازی روابط با اسرائیل را بررسی می‌کند.

او مدعی شد، نیامی روابط خود را با تل‌آویو در صورتی‌که آمریکا در پیشبرد این روند وارد شود، از سر خواهد گرفت.

کوهن ادامه داد: نیجر بزرگترین کشور اسلامی در غرب آفریقا با جمعیتی بیش از ۲۵ میلیون تن است و برقراری روابط بین اسرائیل و این کشور اسلامی در آفریقا گامی است که به نفع دو طرف در سطح دوجانبه و به لحاظ ثبات منطقه‌ای خواهد بود.

نیجر روابطش را با رژیم صهیونیستی دو بار قطع کرده است یکبار در سال ۱۹۷۳ در جریان جنگ اکتبر و یک بار هم در سال ۲۰۰۲ در اثنای انتفاضه الاقصی.

در عین حال یسرائیل هیوم به نقل از منابع دولتی آورد، تاکنون هیچ تلاش واقعی برای ازسرگیری روابط با نیامی صورت نگرفته و غالبا به دلیل این واقعیت است که هر اسرائیلی به نیجر درگیر تروریسم مسافرت کند با خطر مرگ روبه‌رو خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − 1 =