کد خبر : 255357
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
-

ضررهای اقتصادی به موسسات فرهنگی هنری جبران شود

ضررهای اقتصادی به موسسات فرهنگی هنری جبران شود

به گزارش عصرقائم، خسرو طالبی عصر امروز در نشست و هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر با بیان اینکه اولین هنرمند عالم خداوند است و همه مخلوقات خدا با هنرمندی زیبا خواهند شد، اظهار کرد: ارزش دادن به هنر یعنی ارزش به هنرمند و زندگی که باعث ایجاد روحیه و آرامش خواهد شد. وی افزود: نقش

به گزارش عصرقائم، خسرو طالبی عصر امروز در نشست و هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر با بیان اینکه اولین هنرمند عالم خداوند است و همه مخلوقات خدا با هنرمندی زیبا خواهند شد، اظهار کرد: ارزش دادن به هنر یعنی ارزش به هنرمند و زندگی که باعث ایجاد روحیه و آرامش خواهد شد.

وی افزود: نقش زیبای هنر در دمیدن روح استقامت در دوران جنگ بود از جمله سرودن اشعار زیبا که به یاد ماندنی هستند.

فرماندار محمودآباد تصریح کرد: هنرمندی یک توفیق الهی است که در وجود هنرمندان نهفته است و نباید در ادامه این راه نا امید شوید.

طالبی گفت: هنرمند در ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه بسیار تاثیرگذار است و مسئولان باید دین خود را به هنر و هنرمند ادا کند.

وی خاطرنشان کرد: با پرداختن به وظایف خود نسبت به هنرمندان می‌توانیم جامعه‌ای شاد برای همشهریان خود ایجاده کرده و اینگونه هنرمند نقش خود را ایفا می‌کند.

لزوم کمک به هنرمندان آسیب دیده در جامعه
صادق خوشخو سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد در ادامه این نشست با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال گذشته باعث شد تا تمامی واحدهای فرهنگی تحت پوشش فرهنگ و ارشاد تعطیل شود، اظهار شد: تعطیلی مراکز فرهنگی از پویایی هنرمندان کم نکرده و هنرمندان این شهرستان برای جلوگیری از شیوع ویروس کارهای جهادی بسیاری از جمله تهیه و تولید ماسک، محلول ضد عفونی کننده و گان کردند.

وی افزود: امیدواریم سال آینده با فراهم شدن شرایط بهتر، حوزه فرهنگ و هنر شاهد رونق مضاعف و ارائه برنامه‌های با کیفیت و ارزنده شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد با اشاره به اینکه هر نوع هنری که در راستای تعالی انسان خلق شود، خداوند خریدار آن است، تصریح کرد: نقش هنرمند در راستای هدایتگری جامعه نمایان است.

خوشخو ضمن بیان ضررهای اقتصادی وارد شده به موسسات فرهنگی هنری گفت: قرار شد وام‌هایی برای رفع مشکلات اقتصادی به واحدهای آسیب دیده پرداخت شود اما بعضی سامانه‌ها دچار مشکل شده که هنرمندان موفق به دریافت نشدند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت زرد سطح شهرستان انتظار می‌رود با اعلام ظرفیت بعضی از برنامه‌ها از جمله اجرای نمایش، برگزاری نمایشگاه، اجرای موسیقی در رستوران، جنگ شادی و … با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد در پایان خاطرنشان کرد: محمودآباد دارای ۱۳ کانون تبلیغاتی، ۱۵ آموزشگاه آزاد هنری، ۱۱ کانون فرهنگی و هنری مساجد، ۳۸ گروه‌ تاتر مستقر، ۷ آموزشگاه آزاد موسیقی، ۲ موسسات فرهنگی هنری چند منظوره و تک منظوره، ۱۰ موسسات قرآن و عترت، ۲ مد لباس با ۲۵ عضو، ۳ آموزشگاه خوشنویسی و ۳ مراکز مهارت‌آموزی است که نیازمند به حمایت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + 7 =