کد خبر : 255342
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
-

شرطی کردن اقتصاد به تحریم درست نیست

شرطی کردن اقتصاد به تحریم درست نیست

به گزارش عصرقائم، مصطفی طاهری شنبه شب در شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: دو تجربه در دو دهه اخیر را تجربه کردیم که تشدید تحریم‌ها بود. نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نخستین تجربه خود جهش بالای ارزی را تجربه کردیم و پس از چند سال

به گزارش عصرقائم، مصطفی طاهری شنبه شب در شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: دو تجربه در دو دهه اخیر را تجربه کردیم که تشدید تحریم‌ها بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نخستین تجربه خود جهش بالای ارزی را تجربه کردیم و پس از چند سال توانستیم نیازهای ارزی را تامین کنیم، عنوان کرد: در دولت فعلی نیز بحث برجام با فرض ایجاد مراودات عادی با دنیا در دستور کار گرفت اما بار دیگر تحریم‌های بانکی و جهش ارزی اتفاق افتاد اما با وجود دولت ترامپ این اواخر فروش نفت ۱٫۵ میلیون بشکه رسیده است.

وی تصریح کرد: باید از این تجربیات درس بگیریم و برای خنثی کردن تحریم‌ها استفاده شود.

طاهری با بیان اینکه باید بیاموزیم اگر تحریم‌ها ادامه داشت کف نیازها را با این روش‌ها برای بی اثرکردن تحریم‌ها استفاده شود، گفت: شرطی کردن اقتصاد و مردم به تحریم‌ها درست نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات در کشور وجود دارد و همه تلاش می‌کنند، تاکید کرد: باید برای حل ریشه‌ای مشکلات تلاش کنیم و اگر به شاخ و برگ‌ها توجه کنیم، وقت‌گیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ریشه مشکلات توسط مجلس احصا شده است، عنوان کرد: باید شفافیت اقتصادی و ساماندهی نظام بانکی انجام شود.

طاهری با اشاره به اینکه حکمرانی مملکت چشم بسته است، گفت: تجمیع سامانه‌ها در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان زنجان در سرانه تولید نا خالص ملی عقب‌تر از میانگین کشوری است، افزود: پیشرفت‌ها خوب است اما کشور هم در حال تلاش است و باید ما به پیشرفت‌ها شتاب دهیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های زنجان بیشتر از کشور است، گفت: اولویت نخست زنجان کشاورزی، صنایع و کشاورزی است و باید وظایف هر ارگانی مشخص شود.

استان فقط زنجان و ابهر نیست

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همه استان، زنجان و خدابنده نیست، اظهار کرد: باید به همه مردم پاسخگو باشیم.

سید البرز حسینی با بیان اینکه عدم پایش بخشی اتفاق افتاده است، افزود: کف جامعه، با آنچه انجام می‌شود متفاوت است.

وی با بیان اینکه بسیاری از ادارات شهرستان خدابنده با مشکل سخت افزاری مواجه هستند، گفت: این موضوع مردم را به نظام بدبین می‌کند.

حسینی با بیان اینکه نباید نقش مردم در رفع تحریم‌ها کمرنگ شود، اظهار کرد: همراهی مردم در مشکلات اقتصادی با دولت در عبور از این تحریم ها بسیار موثر بود.

زنجان، استان برتر در شاخص‌ها

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در زنجان ایجاد شده است، اظهار کرد: در این پنجره ۳۳ واحد مربوط به سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده و ۳۴ دستگاه اجرایی با ۱۷۰ کاربر فعال در آن فعال است.

ابوالفضل عباسچیان با اشاره به اینکه با تلاش‌های انجام شده رتبه کسب و کار زنجان در رتبه دوم کشوری قرار گرفته است، افزود: پیش از این رتبه استان در این بخش رتبه ۱۴ و ۱۵ کشوری بوده است.

وی نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان را در سال‌های گذشته اول تا سوم کشوری عنوان کرد و گفت: استان زنجان در رتبه بیکاری نیز جزو ۶ استان برتر کشور است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری زنجان در سال گذشته ۳۵ میلیون دلار بوده است، افزود: این رقم در سال‌جاری با افزایش ۶۹ درصدی به ۵۹ دلار رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: پروژه‌های حوزه صنعت و معدن استان زنجان با توجه به طرح‌های توسعه‌ای، سند آمایش سرزمین و تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید برنامه‌‌ریزی و اجرا شده است.

 ناصر فغفوری با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری صنعتی به بهره‌برداری رسیده در استان ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: این رقم در سال جهش تولید به ۸ هزار میلیارد تومان رسید.

وی از افتتاح طرح توسعه شرکت سپهر پلاستیک در شهرک نوآوران زنجان با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال ۱۷۸ نفر در سال آینده خبر داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 1 =