کد خبر : 255392
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
-

ارسال ۶۴۵ اثر به هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری

ارسال ۶۴۵ اثر به هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در تشریح برنامه‌های هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری که صبح امروز ۲۴ اسفند در سالن اجتماعات ساختمان شهید سلیمانی این سازمان برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های سازمان اوقاف در توسعه و ترویج فرهنگ وقف گفت: ما

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در تشریح برنامه‌های هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری که صبح امروز ۲۴ اسفند در سالن اجتماعات ساختمان شهید سلیمانی این سازمان برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های سازمان اوقاف در توسعه و ترویج فرهنگ وقف گفت: ما علاوه بر چاپ کتب و نشریه، حمایت از پایان نامه و تهیه فیلم و مستند در حوزه روابط عمومی همه ساله ۲۰ هزار مبلغ بومی و غیر بومی را به سراسر کشور در راستای ترویج و تبیین فرهنگ وقف اعزام می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از اثرگذارترین گروه‌ها و اقشاری که می‌توانند در توسعه و ترویج فرهنگ وقف تلاش کنند، هنرمندان به ویژه هنرمندان تخصصی در هر رشته است؛ به همین جهت یکی از رویکردهای سازمان اوقاف و امور خیریه ارتباط و حمایت از هنرمندانی است که در زمینه وقف فعالیت می‌کنند.

عادل یکی از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در سال ۹۹ و در شرایط کرونا را برگزاری هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری دانست و افزود: این جشنواره که در شش دوره قبل در رشته‌های خاصی اجرا شده بود، دستاوردهای قابل توجهی داشته است و در این دوره نیز در هشت رشته تخصصی با محوریت هشت استان برگزار می‌شود.

وی با با بیان اینکه دبیرخانه و جامعه هدف و همچنین هیئت داوری این جشنواره مشخص شده است، گفت: تاکنون ۶۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و علاقه مندان تا پایان فروردین ۱۴۰۰ فرصت دارند که آثارشان را به این جشنواره ارسال کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین تصریح کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان مهلت اعلام شده آثار ارسالی به دو برابر اثری که تاکنون رسیده است، افزایش یابد.

وی یادآور شد: اختتامیه جشنواره نیز خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و در صورتی که شرایط کشور از وضعیت کرونا بهبود یابد، تلاش می‌کنیم تا اختتامیه این جشنواره را به صورت حضوری برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به رشته‌های جشنواره وقف چشمه همیشه جاری گفت: رشته هنرهای تجسمی در استان کردستان، رشته عکاسی استان کرمان، رشته خوشنویسی استان قزوین، رشته چند رسانه‌ای به میزبانی استان همدان و بخش خبر و رسانه نیز به میزبانی استان خراسان جنوبی، فضای مجازی استان تهران، بخش ادبی استان هرمزگان و بخش آثار پژوهشی نیز به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

عادل در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از رویکردها و اهداف ما از برگزاری این جشنواره توسعه و ترویج فرهنگ وقف است زیرا وقف شرایط و احکام بسیاری دارد که نیاز به تشریح و تبیین است و بسیاری از مردم با احکام و قوانین آن آشنا نیستند زیرا ظرفیت وقف به قدری گسترده است که در صورت معرفی این ظرفیت‌ها بسیاری از مشکلات و گلایه‌های مردم پیرامون قوانین آن حل خواهد شد.

شرایط و ضوابط شرکت در جشنواره و اطلاعات مربوط به رشته‌ها و نیز ثبت‌نامه و ارسال آثار از طریق سایت vaghffestival.ir قابل دسترس است.

طبق فراخوان این جشنواره کلیه‌ی آثار می‌بایست مربوط به حوزه‌ی وقف و امور خیریه و در راستای ترویج این سنت حسنه‌ی الهی و ارتقاء سطح و جایگاه این نهاد ممتاز دینی و حفاظت و حراست از آن باشد.

ارسال آثار صرفاً بصورت مجازی و از طریق سایت vaghffestival.ir انجام می‌گردد و صرفاً در برخی از رشته‌ها پس از اعلام دبیرخانه اصلی، اثر دریافت خواهد شد.

به کلیه‌ آثار پذیرفته شده در مرحله‌ داوری گواهی شرکت در جشنواره تعلق خواهد گرفت. هیئت داوران از صاحبنظران رشته‌های مربوطه است.

هیئت داوران هر بخش از اساتید مطرح و کشوری و دارای سابقه و تجربه داوری در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی متناسب با رشته‌های مختلف جشنواره انتخاب و از طریق سایت جشنواره معرفی می‌گردند. آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره پایان فروردین ۱۴۰۰ است و برگزاری مراسم اختتامیه و اعلام نتایج در خرداد ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 15 =