کد خبر : 255150
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
-

قرارداد استفاده از پیشرفته‌ترین توربین بومی کشور امضاء شد

قرارداد استفاده از پیشرفته‌ترین توربین بومی کشور امضاء شد

به گزارش عصرقائم، توربین MGT-۷۵ که جدیدترین توربین گازی طراحی شده و ساخت گروه مپنا است، یک توربین گازی در سطح کلاس F پیشرفته است و توان رقابت با محصولات شاخص بین‌المللی در این کلاس را دارد. توربین MGT-۷۵ قادر به استفاده از سوخت هیدروژن در کنار سوخت‌های اصلی است. این ویژگی، در کاهش آلودگی

به گزارش عصرقائم، توربین MGT-۷۵ که جدیدترین توربین گازی طراحی شده و ساخت گروه مپنا است، یک توربین گازی در سطح کلاس F پیشرفته است و توان رقابت با محصولات شاخص بین‌المللی در این کلاس را دارد. توربین MGT-۷۵ قادر به استفاده از سوخت هیدروژن در کنار سوخت‌های اصلی است. این ویژگی، در کاهش آلودگی ناشی از مصرف سوخت نیروگاه تاثیر فراوانی خواهد داشت.

تمهیدات در طراحی و توسعه توربین گاز MGT-۷۵ به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که با حفظ قابلیت‌های ممتاز در حوزه انعطاف‌پذیری عملکرد و راندمان بالا، در محدوده توانی ۱۹۰ تا ۲۳۰ مگاوات متناسب با نیاز مشتریان عرضه شود.

ظرفیت این توربین در سیکل ساده ۲۲۲ مگاوات و در کمترین سناریو سیکل ترکیبی ۳۳۰ مگاوات است. راندمان نیروگاه نیز در سیکل ساده ۳۹.۱ درصد و در حالت سیکل ترکیبی به بیش از ۵۹ درصد و حدود ۶۰ درصد خواهد رسید. مهم‌ترین مزیت این راندمان بالا، کاهش شدید مصرف سوخت و جلوگیری از آلایندگی محیط زیست است.

در این نیروگاه پیشرفته، علاوه بر توربین گاز، سایر تجهیزات اصلی مانند توربین بخار، ژنراتورها، بویلر، سیستم‌های برق و کنترل و نیز سامانه دیجیتال مانیتورینگ و بهره‌برداری بهینه مبتنی بر هوش مصنوعی که همگی محصولات بومی با طراحی و مالکیت معنوی ایرانی و ساخت کارخانجات گروه مپنا هستند، استفاده خواهند شد.

طراحی و توسعه توربین MGT-۷۵ و سایر تجهیزات اصلی در گروه مپنا طی هفت سال گذشته با هدف توسعه زیرساخت‌های کشور و رقابت‌پذیری بین‌المللی صورت پذیرفته است.

گروه مپنا پیش از این در اوایل سال ۱۳۹۶، در همین راستا توربین (۳) MGT-۷۵ را در کلاس Eپیشرفته رونمایی و بهره‌برداری کرد که از آن طرح تاکنون ۴۲ واحد (۲۶ واحد در داخل و ۱۶ واحد در خارج کشور) عرضه کرده و در حال بهره‌برداری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =