کد خبر : 255104
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
-

درخواست انجمن داروسازان از رئیس جمهور

درخواست انجمن داروسازان از رئیس جمهور

به گزارش عصرقائم، محمدباقر ضیا رئیس انجمن داروسازان ایران اظهار داشت: تحت فشار قرار دادن داروخانه‌ها و داروسازی کشور، هر روز با یک برنامه و بهانه جدید نظیر تغییر آئین نامه تأسیس داروخانه، عرضه دارو در فروشگاه‌های آنلاین، اخذ مجوز از صنف خرازی و…، قطعاً بدون دلیل نیست. وی ادامه داد: به نظر می‌رسد سرمایه

به گزارش عصرقائم، محمدباقر ضیا رئیس انجمن داروسازان ایران اظهار داشت: تحت فشار قرار دادن داروخانه‌ها و داروسازی کشور، هر روز با یک برنامه و بهانه جدید نظیر تغییر آئین نامه تأسیس داروخانه، عرضه دارو در فروشگاه‌های آنلاین، اخذ مجوز از صنف خرازی و…، قطعاً بدون دلیل نیست.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد سرمایه سالاران آزمند، سخت دنبال سوداگری در حیطه سلامت هستند و می‌خواهند به هر طریق که ممکن است حوزه دارو، مکمل‌های دارویی و لوازم بهداشتی و آرایشی که با سلامت مردم ارتباط تنگاتنگی دارد را به سیطره خود در آورده و از آن خوشه چینی کنند.

ضیا اضافه کرد: واقعیت این است که بی بند و باری در تهیه و توزیع این اقلام، مترادف با عرضه کنترل نشده آنها خواهد بود و همه می‌دانیم که ایجاد رقابت غیرسالم در این حوزه، آسیب‌های جبران ناپذیری بر نظام بهداشت و درمان کشور و همچنین سلامت مصرف کننده وارد خواهد آورد.

وی تصریح کرد: هر چند مکمل‌های غذایی و دارویی، به اندازه دارو حائز حساسیت نیستند ولی نیاز به کنترل در عرصه تولید، توزیع و مصرف دارند و شکی وجود ندارد که عرضه آنها خارج از داروخانه و یا در فضاهای دور از نظارت سازمان‌های نظارتی، زیانبار خواهد بود.

به گفته ضیا، این موضوع حتی به نفع تولید کنندگان داخلی مکمل‌های غذایی و دارویی نیز نخواهد بود.

وی ادامه داد: ماجرای خواندنی و البته بسیار دردناک اخذ مجوز داروخانه‌ها که محل اصلی، قانونی و عرفی توزیع لوازم بهداشتی در تمام دنیا هستند از صنف خرازی، موجب وهن نظام سلامت است.

ضیا تاکید کرد: انجمن داروسازان ایران، این موضوع را به اطلاع رئیس جمهور، سازمان بازرسی و تمامی نهادهای ذی ربط به صورت مکتوب رسانده و تصریح کرده است که مجموعه‌ها و هیأت‌های رسیدگی و بررسی کننده این در خواست‌ها، برابر قانون باید از نمایندگان انجمن داروسازان ایران و سازمان نظام پزشکی دعوت کنند تا در جلسات آنها شرکت و از حقوق قانونی مصرف کنندگان و داروخانه‌ها دفاع کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + هشت =