کد خبر : 255154
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
-

تولید پروفیل، مزایا ومعایب این محصولات و روش ساخت آن

تولید پروفیل، مزایا ومعایب این محصولات و روش ساخت آن

به گزارش عصرقائم، بنابراعلام آراد آهن، مجموعه آراد آهن با ۲۰ سال سابقه فعالیت به عنوان رتبه برتر فروش آهن آلات و فروش انواع مقاطع فولادی با بهترین قیمت در سطح کشورمشغول به فعالیت می باشد. این مجموعه آماده ارائه خدمات مشاوره و فروش انواع آهن آلات و تامین قطعات برای کلیه پروژه های دولتی

به گزارش عصرقائم، بنابراعلام آراد آهن، مجموعه آراد آهن با ۲۰ سال سابقه فعالیت به عنوان رتبه برتر فروش آهن آلات و فروش انواع مقاطع فولادی با بهترین قیمت در سطح کشورمشغول به فعالیت می باشد. این مجموعه آماده ارائه خدمات مشاوره و فروش انواع آهن آلات و تامین قطعات برای کلیه پروژه های دولتی و خصوصی و نیمه خصوصی می باشد.

پروفیل ها انواع مختلفی دارند که از آن جمله می توان به پروفیل زد، پرو فیل آبرو، قوطی پروفیل، پروفیل درب و پنجره و… اشاره کرد. عمدتا پروفیل ها در صنایع ماشین سازی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد پروفیل ها

بیشترین کاربرد پروفیل ها در صنایع ساختمان سازی است، این مقاطع در درب و پنجره های آهنی مورد استفاده قرار می گیرند. درماشین سازی و ساختمان سازی نیز از پروفیل ها بسیار استفاده می شود. با توجه به اشکال؛ ابعاد؛ ضخامت مختلف پروفیل ها، کاربردهای متنوعی نیز دارند.

به طور معمول پروفیل هایی با ابعاد کوچکتر برای استفاده در نرده های فلزی و نرده کشی دیواره های کارخانه ها؛ پیاده روها؛ خیابان ها و پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد .

مقاطع بزرگتر پروفیل، موسوم به قوطی ستونی است و به شکل مربع ساخته می شوند. همانطور که از اسمشان پیداست برای ساخت ستون و اسکلت فلزی مورد استفاده قرارمی گیرند. این نوع پروفیل ها به شکل مربعی با ضخامت ۵/۱ تا ۸ میلی متر تولید می شوند و اگر پروفیل ها با کیفیت و مشخصات فیزیکی قابل اطمینانی باشند، درساخت شاسی تریلرها و نفت کش ها قابل استفاده هستند.

از پروفیل های مربع و مستطیل شکل در صنایع خودروسازی نیز استفاده می شود. در ساخت پایه میزو صندلی هم از پروفیل استفاده می شود. پروفیل های نبشی و ناودانی  که با روش نورد سرد تولید می شوند، در ساخت چهارچوب درهای بزرگ آهنی و انواع قالب های فلزی استفاده می شود.

برخی از پروفیل ها هم  در ساخت ماشین آلات کاربرد دارند. ناودانی های کوچک هم جز پروفیل ها، دسته بندی می شوند و کرکره اغلب مغازه ها با همین مقاطع ساخته می شود. پروفیل زد هم جهت پوشش در سقف سوله ها استفاده میشود.

روش های تولید پروفیل

پروفیل ها به دو روش مستقیم و غیرمستقیم تولید می شود که هر کدام از این دو روش موجب می شود پروفیل تولیدی خصوصیات و کاربرد متفاوتی داشته باشند.

روش مستقیم: در این روش ورق با عبور از قالب های مخصوصی که طراحی مشخصی دارند و زوایا و شکل مورد نظر به ورق داده می شود، تولید می شود.

به این شکل که میزان نیرو و زوایای مختلف از دروازه ورودی که ورق وارد_دروازه_ می شود از قبل مشخص و طراحی شده و ورق با عبور از این قالب و پس از جوش های فرکانسی که به آن داده می شود دو لبه ورق سایز و شکل مورد نظر را می گیرد.

روش غیر مستقیم: در این روش با اعمال نیرو از طرف قالب ها و حرارت جوش با پیچش گیر، به ورق ها شکل داده می شود. توسط این اعمال نیرو پیچش و کمانش و خمش ورق اصلاح می شود. به وسیله اره اتوماتیک ورق ها بریده میشود وپس از بسته بندی به انبار محصولات فولادی منتقل می شوند.

مزایا و معایب روش مستقیم و غیر مستقیم

در روش مستقیم به  این دلیل که مقطع ابعاد دقیق زاویه های تیز و خط جوش ثابتی دارد انحنای سطحی مقطع کم است و پروفیل تولید شده با این روش از کیفیت بهتری نسبت به سایر روش های تولیدی، برخوردار است

در تولید پروفیل به روش مستقیم لبه های تیز پروفیل ها و اختلاف قطر نقاط مختلف قالب ها و سرعت خطی متفاوت، باعث استهلاک بیشتر  قالب ها می شود. پروفیل تولید شده به این روش، از نظر ماشین کاری و عملیات حرارتی به دقت بیشتری نیاز دارند.

علاوه بر این، فضای هوایی بیشتر بین ایندکتور و پروفیل و فریت سرعت تولید را کاهش می دهد. در نهایت می توان گفت که در روش مستقیم نسبت به روش غیرمستقیم دارای سرعت تولید کمتر و راندمان پایین تری خواهیم بود.

روش تولید غیرمستقیم تولید پروفیل، در ابتدا در دستگاه اصلی نورد طبق مراحل بالا و یکی از سه روش خم کردن، به مقطع تبدیل می شود. بعد از جوش دو لبه، در بخش سایزینگ و پیچش گیر به دلیل فشارهای بالایی، پایینی و جانبی، این مقطع به اشکال مختلف تبدیل و یا اینکه در قسمت سایزینگ و پیچش گیر، شکل کامل تری می گیرد. در آخر محصول نهایی تولید و بعد از برش بسته بندی می شود.

خرید پروفیل از شرکت آراد آهن

شرکت آراد آهن با سابقه ای طولانی در زمینه خرید و فروش آهن آلات و انواع قوطی و پروفیل، از مجموعه های بزرگ آهن فروشی معتبر در کشور می باشد و بعنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان و مرجع فروش آهن و فولاد و قیمت پروفیل آبرو در پروژه های خصوصی و دولتی بحساب می آید.

پیشنهاد می کنیم قبل از خرید انواع قوطی پروفیل، با کارشناسان فروش مجموعه آراد آهن با شماره (۳۴۰۵۵_۰۳۱) تماس بگیرید و ضمن استعلام قیمت روز پروفیل از مشاوره های تخصصی و رایگان این بنگاه معتبرآهن بهره مند شوید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + نه =