کد خبر : 254686
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۵۵
-

بزرگ‌ترین بیمارستان سیار کشور با ۹۹ تخت و تجهیزات مدرن جراحی و پزشکی افتتاح شد

بزرگ‌ترین بیمارستان سیار کشور با ۹۹ تخت و تجهیزات مدرن جراحی و پزشکی افتتاح شد

به گزارش عصرقائم، روز گذشته در مراسمی با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، معاونان وزارت بهداشت، مدیران عامل بنیادهای احسان و برکت و گروه اقتصادی تدبیر در مجموعه مصلی تهران، بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان متحرک کشور رونمایی و افتتاح شد. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن

به گزارش عصرقائم، روز گذشته در مراسمی با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، معاونان وزارت بهداشت، مدیران عامل بنیادهای احسان و برکت و گروه اقتصادی تدبیر در مجموعه مصلی تهران، بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان متحرک کشور رونمایی و افتتاح شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور و احتمال وقوع سیل و زلزله می‌طلبید که امکانات به‌‌روز سیاری را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم به سرعت به مردم خدمت‌رسانی پزشکی و درمانی کنیم.

محمد مخبر درخصوص امکانات این بیمارستان سیار اظهار داشت: این بیمارستان دارای ۹۹ تخت بستری، دو اتاق عمل و جراحی، اتاق زایمان، دستگاه سونوگرافی، ماموگرافی، اورژانس، داروخانه و همه تجهیزات یک بیمارستان تخصصی است.

مخبر با بیان اینکه این بیمارستان در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی به سرعت در محل وقوع حاضر شده و خدمات می‌دهد، افزود: این بیمارستان مجهز به امکان تله‌مدیسین و دوراپزشکی است و می‌تواند از طریق اتصال به دیتاسنتر سامانه ۴۰۳۰ خدمات فوق‌تخصصی را از بیمارستان‌های مادر دریافت کند.

وی با بیان اینکه حداقل به ۱۰ بیمارستان دیگر با این ظرفیت نیاز داریم که در مناطق مختلف مستقر و به سرعت به داد مردم برسند، گفت: همه امکانات بیمارستان آماده و مانند این است که ظرف مدت کوتاهی بیمارستانی را از تهران به نقاط دیگر ببرید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خاطرنشان کرد: این مجموعه دارای ۱۴ تیپ بیمارستانی و درمانی به وسعت سه هزار مترمربع است و تا چهار روز بدون احتیاج به برق و شارژ مجدد خدمات ارائه می‌کند و قابلیت جمع‌شوندگی و استقرار طی سه روز را دارد که با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی ساخته شده است.

مخبر با بیان اینکه قیمت ساخت این بیمارستان یک‌سوم مشابه خارجی تمام شده، ادامه داد: این بیمارستان از نظر کیفیت، قیمت تمام‌شده و ارائه خدمات قابل مقایسه با نمونه خارجی نیست. بسیاری از تجهیزاتی که در این بیمارستان به ‌کار برده شده است آمادگی و قابلیت ثبت اختراع دارد و جوانان نخبه دانش‌بنیان در این زمینه تلاش فراوانی کردند.

وی افزود: با ارزیابی این بیمارستان و تجهیز شدن آن می‌توانیم تعداد بیشتری از این بیمارستان‌ها را احداث کنیم. همان‌طور که همه بیمارستان‌ها بخشی برای بیماران کرونایی دارند این بیمارستان نیز بخش و آزمایشگاه‌هایی برای بیماران کرونا دارد.

 تست انسانی واکسن برکت ۱۰۰ درصد موفق بود
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص نخستین واکسن ایرانی کرونا گفت: به ملت ایران قول می دهم ظرف دو ماه آینده چیزی به اسم دغدغه واکسن در کشور وجود نخواهد داشت.
مخبر افزود: خبر خوش از واکسن کوو ایران برکت این است که در فاز یک مطالعات بالینی دستاوردها فوق ‌انتظار ما بود و تست انسانی در این مرحله به‌طور ۱۰۰ درصد موفق بود.
در حاشیه این مراسم، اهدای یک میلیون بسته معیشتی در مناطق محروم با اولویت آسیب‌دیدگان کرونا، ۳۰ هزار قطعه پوشاک در مناطق زلزله‌زده و توزیع مکمل غذایی برای ۱۰ هزار مادر باردار در نقاط کم‌برخوردار کشور توسط بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی آغاز شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 9 =