کد خبر : 254543
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
-

نگران موج چهارم کرونا هستیم

نگران موج چهارم کرونا هستیم

به گزارش عصرقائم، علیرضا شریعت در گفتگو ، با اشاره به اینکه همچنان در وضعیت قرمز کرونایی هستیم، اظهار کرد: وضعیت پایدار متوسطی داریم، یعنی شرایط ما نسبت به گذشته بهتر شده است، اما بسیار نگرانیم که وارد موج چهارم شویم. وی با ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونایی انگلیسی در کشور، بیان کرد: با

به گزارش عصرقائم، علیرضا شریعت در گفتگو ، با اشاره به اینکه همچنان در وضعیت قرمز کرونایی هستیم، اظهار کرد: وضعیت پایدار متوسطی داریم، یعنی شرایط ما نسبت به گذشته بهتر شده است، اما بسیار نگرانیم که وارد موج چهارم شویم.

وی با ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونایی انگلیسی در کشور، بیان کرد: با شیوع ویروس کرونای انگلیسی در سطح کشور اگر نتوانیم این زنجیره را قطع کنیم، این نگرانی وجود دارد که وارد  یک پیک بسیار خطرناک و وحشتناک شویم، به همین دلیل باید حتما پروتکل ها را رعایت کنیم.

فرماندار آمل تعداد بیماران بستری کرونا در شهرستان را ۱۲۳ نفر خواند و خاطرنشان کرد: ۱۰۳ بیمار آملی هستند و جز بیمارستان ۱۷ شهریور بقیه بیمارستان ها بیماران کرونایی را پذیرش می کنند، با همین روند پیش رویم، بعضی از بیمارستان ها را از پذیرش بخش کرونایی خارج میکنیم.

این مسئول در خصوص تعداد فوتی های بیماران کرونایی اظهار کرد: تعداد فوتی ها متغییر است، گاهی سه، چهار نفر فوت شده اند، گاهی یک نفر و یا چند روزی فوتی نداشته باشیم؛ ولی آنچه نگران کننده است، کاهش سن فوتی هاست که گاهی به زیر بیست سال می رسد.

جزئیات کرونای انگلیسی

وی از جزئیات کرونای انگلیسی در آمل گفت: در آمل کرونای انگلیسی نداشتیم، ولی تمام بیمارستان ها شهرستان آمادگی ایجاد شده است تا در مواجهه با کرونای انگلیسی به درمان و مقابله بپردازیم.

شریعت با بیان محدودیت های  سفرهای نوروزی عنوان کرد: قرار شده است، که ستاد ملی بر اساس رنگ بندی شهرستان ها و استان ها تا ۲۵ اسفند محدودیت ها را اعلام کنند و بر همان اساس رنگ بندی مشخص خواهد شد، ما مسافر ها را یا می‌پذیریم و یا خیر، در حال حاضر نارنجی هستیم و این شهرستان مسافر نمی‌پذیرد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر محدودیت های شهرستانی را در حوزه های تردد داریم، تمام پلاک های غیربومی در آمل جریمه می شوند، در صورت تردد ۵۰۰ هزار تومان در هر بیست و چهار ساعت جریمه خواهند شد و هر وسایل نقلیه ای از ۲۱ تا سه بامداد تردد کند دویست هزار تومان جریمه می شود.

۴۰ هزار جریمه

فرماندار آمل از بیش از ۴۰ هزار فقره جریمه در محدودیت کرونا در آمل خبر داد و خاطرنشان کرد: وقتی کسی مراعات نکند جریمه می شود و این جریمه ها دو علت خواهد داشت، کسانی که بازدارندگی می کنند یا مبلغ جریمه برایشان مهم نیست و یا اینکه بی اعتنا هستند.

وی تصریح کرد: شهرستان آمل در شرایط جغرافیایی خاصی قرار دارد، شهرستان توریست پذیر و  نقطه اتصال پایتخت هستیم و جمعیت کارگری بیش از ۷۰ هزار نفر در شهرستان و حداقل پنج شهرک اقتصادی مهم این شهرستان را ویژه کرده است.

شریعت با تاکید اینکه اگر پروتکل ها را رعایت نکنیم شرایط سخت تر خواهد شد، اظهار کرد: پروتکل های مصوب ملی را الزاما بایدرعایت کنیم، کسی حق ندارد، خارج از آن تصمیم بگیرد، تا زمانی که ما در وضعیت رنگ نارنجی قرار داریم.

وی درخصوص محدودیت های تردد بیان کرد: در تمام محدودیت های اعلامی ستاد ملی جاده های اصلی ترانزیتی هستند، محدودیت های ایجاد نباید مانع تردد شاهراه های اصلی کشور شود، اما حضور در مراکز و پخش های روستا و شهر ها و پخش های که در محدود هستند الزامی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + پنج =