کد خبر : 253256
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۵۰
-

سیسی: امنیت و ثبات سودان بخشی جدایی‌ناپذیر از امنیت مصر است

سیسی: امنیت و ثبات سودان بخشی جدایی‌ناپذیر از امنیت مصر است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر در دیدار با مریم صادق المهدی، وزیر خارجه سودان تصریح کرد: مصر از تمامی تلاش‌های تقویت صلح و ثبات در سودان در مرحله مهم تاریخ این کشور حمایت می‌کند و موضع مصر در این باره ثابت بوده و ما امنیت و ثبات

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر در دیدار با مریم صادق المهدی، وزیر خارجه سودان تصریح کرد: مصر از تمامی تلاش‌های تقویت صلح و ثبات در سودان در مرحله مهم تاریخ این کشور حمایت می‌کند و موضع مصر در این باره ثابت بوده و ما امنیت و ثبات سودان را بخشی جدایی ناپذیر از امنیت و ثبات مصر می‌دانیم.

بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت، سیسی بر رویکرد استراتژیک مصر در حمایت از روابط دوجانبه با سودان به منظور توسعه، پیشرفت و ساخت این کشور و همکاری و مشارکت همیشگی بین دو ملت تاکید کرد.

توجه مصر به تقویت روابط دو جانبه با سودان به خصوص در زمینه‌های برق‌رسانی و ارتباطات ریلی و تبادل تجاری و نیز آمادگی مصر برای ادامه انتقال تجربه‌اش در زمینه اصلاح اقتصادی و آموزش کادرهای سودان و همکاری در مقابله با چالش‌های فرا روی این کشور در این زمینه از دیگر نکات مورد تاکید سیسی بود.

او همچنین بر موضع‌گیری ثابت کشورش در خصوص حتمیت دستیابی به توافق قانونی الزام‌آور در زمینه پر کردن و راه اندازی سد النهضه متناسب با حقوق کشورهایی که در مصب رود نیل هستند و متضرر نشدن این کشورها و حفظ حقوق آبی‌شان تاکید کرد.

دو طرف توافق کردند در مرحله آینده درباره مساله مهم سد النهضه با هم همکاری و هماهنگی داشته باشند.

مصر و سودان امروز از اتیوپی خواستند وارد مذاکرات کارآمد درباره سد النهضه شود. آنها بر پایبندی خود به پیشنهاد “چهارجانبه بین‌المللی” برای هدایت این پرونده نیز تاکید کردند.

همچنین سامح شکری، وزیر خارجه مصر در دیدار با همتای سودانی در اولین سفرش به قاهره از زمان برعهده گرفتن این پست بر ارتباط برادرانه و رایزنی‌ مداوم بین دو دولت تاکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =