کد خبر : 252828
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
-

معرفی سیستم کریسپر از طراحی تا آزمایشگاه

معرفی سیستم کریسپر از طراحی تا آزمایشگاه

به گزارش قائم آنلاین، این کارگاه شامل چند جلسه است که با تدریس زینب یوسفی ـ دانشجوی دکتری بیوتکنولوژی پزشکی ـ برگزار می‌شود و جلسه مقدماتی آن ۱۲ اسفند از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برپا خواهد شد. معرفی سیستم کریسپر و تاریخچه آن، دسته‌بندی و نامگذاری سیستم کریسپر، معرفی کاربردهای سیستم کریسپر در درمان بیماری‌ها،

به گزارش قائم آنلاین، این کارگاه شامل چند جلسه است که با تدریس زینب یوسفی ـ دانشجوی دکتری بیوتکنولوژی پزشکی ـ برگزار می‌شود و جلسه مقدماتی آن ۱۲ اسفند از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برپا خواهد شد.

معرفی سیستم کریسپر و تاریخچه آن، دسته‌بندی و نامگذاری سیستم کریسپر، معرفی کاربردهای سیستم کریسپر در درمان بیماری‌ها، معرفی رویکرد ژن درمانی سیستم کریسپر، روند بازار و پیشرفت سیستم کریسپر و پیش بینی آینده و مرور مسیر استفاده از سیستم کریسپر از طراحی تا آزمایشگاه سرفصل‌های جلسه مقدماتی این کارگاه است.

کریسپر نوعی تکنولوژی جدید ویرایش ژنتیکی است که می‌تواند به پیشرفت ژن درمانی کمک‌های زیادی بکند. تاکنون ژن درمانی عمدتا از طریق تکنیک «انتقال ژن» (gene transfer) انجام شده است؛ به این صورت که یک ویروس بی‌گزند، نسخه‌ی سالمی از یک ژن را به سلول منتقل می‌کند تا جای ژن معیوب را که بیماری ایجاد کرده، بگیرد.

اما در روش کریسپر، دانشمندان می‌توانند مستقیما ژن معیوب را اصلاح کنند. آنها DNA معیوب را جدا کرده و به جای آن یک DNA سالم می‌گذارند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جلسات می‌توانند از طریق لینک https://b۲n.ir/u۳۹۶۹۸ ثبت نام کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به شناسه @yazd_biotech پیام دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =