کد خبر : 252740
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
-

راهنمای مختصر گردآوری گویش‌های ایرانی

راهنمای مختصر گردآوری گویش‌های ایرانی

به گزارش قائم آنلاین، فرهنگستان زبان و ادب فارسی با هدف شناسایی و ضبط گویش‌های ایرانی، به‌ویژه گویش‌هایی که در معرض نابودی‌اند، از گویش‌پژوهان و علاقه‌مندان به مباحث گویشی دعوت کرده تا همچون گذشته به این نهاد فرهنگی یاری رسانند. گروه زبان‌ها و گویش‌های ایرانی فرهنگستان زبان و ادب فارسی اعلام کرده برای دستیابی به این هدف

به گزارش قائم آنلاین، فرهنگستان زبان و ادب فارسی با هدف شناسایی و ضبط گویش‌های ایرانی، به‌ویژه گویش‌هایی که در معرض نابودی‌اند، از گویش‌پژوهان و علاقه‌مندان به مباحث گویشی دعوت کرده تا همچون گذشته به این نهاد فرهنگی یاری رسانند.

گروه زبان‌ها و گویش‌های ایرانی فرهنگستان زبان و ادب فارسی اعلام کرده برای دستیابی به این هدف و به منظور راهنمایی پژوهشگران جوان و یکسان‌سازی پژوهش‌های گویشی، راهنمایی مختصر تدوین کرده است که آن را در اختیار پژوهشگران این حوزه قرار می‌دهد.

در ادامه این فراخوان آمده است: هرچند این راهنما اساساً برای گردآوری داده‌های گویش‌های ایرانی تدوین شده است، می‌توان از آن برای گردآوری داده‌های زبان‌های غیرایرانی مانند ترکی و عربی و جز آن نیز سود جُست. امید است با به‌کارگیری این راهنما، داده‌ها و آثار گویشی با دقت و کیفیتی بهتر تدوین و عرضه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =