کد خبر : 252766
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
-

«اثریا»، داستانی از بزم رزم مدافعان حرم

«اثریا»، داستانی از بزم رزم مدافعان حرم

به گزارش قائم آنلاین، رمان «اثریا» روایتی داستانی از رزم مدافعان حرم و رزمندگان در سوریه و درگیری با گروه‌های تروریستی است که به نوبه خود می‌تواند نویدبخش قوت ادبیات داستانی این بخش از داستان‌نویسی مقاومت باشد. «اثریا» اولین رمانی است که درباره میدان رزم جبهه مقاومت سوریه به نگارش درآمده و منتشر شده است.

به گزارش قائم آنلاین، رمان «اثریا» روایتی داستانی از رزم مدافعان حرم و رزمندگان در سوریه و درگیری با گروه‌های تروریستی است که به نوبه خود می‌تواند نویدبخش قوت ادبیات داستانی این بخش از داستان‌نویسی مقاومت باشد.

«اثریا» اولین رمانی است که درباره میدان رزم جبهه مقاومت سوریه به نگارش درآمده و منتشر شده است. نگارش این کتاب سه ماهی بیشتر وقت نبرد و در واقع همزمان با ایام شهادت شهید حججی بود که به سرانجام رسید. ضمن اینکه «اثریا» شکل و شمایل خاطره‌نگاری ندارد بلکه از جنس داستان و رمان است.

داستان «اثریا»، شخصیت‌هایش و روابط فی‌مابین آنان حاصل تخیل نویسنده است اما مختصات، جزئیات وقایع و جغرافیایی داستان در عالم واقع عینا موجود بوده و داستان حول رزم و رزمندگانی است که با گروه‌های تکفیری مقابله می‌کنند.

نگارش داستان‌هایی در دل عملیات جبهه مقاومت سوریه ضروری به نظر می‌رسد اما هیچ داستان و رمانی در حوزه روایت جنگی سوریه نداریم و نهایت کارها به سبک خاطره‌نگاری از زبان خانواده شهداست.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «پیرزن بیچاره‌ ترسیده بود. می‌لرزید و گریه زاری می‌کرد. البته صداش نمی‌آمد. صدای آهنگی که از هندزفری‌هام پخش می‌شد رو هم درست نمی‌شنیدم چه برسه به صدای اون تو اون‌سر هواپیما. ولی حرصمو در می‌آورد. دوست داشتم بهش بگم آخه تو از چی می‌ترسی دیگه؟ تو دیگه نوه‌هاتو هم دیدی، ترس نداره که، کشته نشی حالا مثلا می‌خواد چی بشه؟ نتیجه تو ببینی؟ بعد یاد حرف یکی از بچه‌ها افتادم… .»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × سه =