کد خبر : 252092
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
-

یادداشت‌های اعتراضی ونزوئلا برای ۴ کشور اروپایی

یادداشت‌های اعتراضی ونزوئلا برای ۴ کشور اروپایی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، خورخه آریزا، وزیر امورخارجه ونزوئلا کمی پس از اعلام اخراج سفیر اتحادیه اروپا از کاراکاس در بیانیه‌ای دیگر گفت: من یادداشت‌های اعتراضی به دیپلمات‌های آلمان، فرانسه، هلند و اسپانیا، چهار دولتی که با انگیزه بدخواهانه از تحریم‌های جدید حمایت کردند، ارسال کرده‌ام. وی افزود: مادورو بسیار

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، خورخه آریزا، وزیر امورخارجه ونزوئلا کمی پس از اعلام اخراج سفیر اتحادیه اروپا از کاراکاس در بیانیه‌ای دیگر گفت: من یادداشت‌های اعتراضی به دیپلمات‌های آلمان، فرانسه، هلند و اسپانیا، چهار دولتی که با انگیزه بدخواهانه از تحریم‌های جدید حمایت کردند، ارسال کرده‌ام.

وی افزود: مادورو بسیار بخشنده بوده که پس از امتناع کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۹ میلادی از به رسمیت شناختن وی به عنوان رئیس جمهوری کشور، اجازه داده سفارتخانه‌های اروپایی همچنان در ونزوئلا به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

او همچنین در جریان اعلام اخراج “ایزابل بریلانته پدروسا”، سفیر اتحادیه اروپا در کاراکاس، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ۱۹ مقام ونزوئلایی را “غیرقابل قبول” توصیف کرد.

این تحریم‌ها واکنشی به انتخابات پارلمانی ونزوئلا بود که در آن متحدان نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور پیروز شدند در حالی که اپوزیسیون ونزوئلا و بسیاری از کشورهای غربی مدعی تقلب در انتخابات شده‌اند.

آریزا گفت: ما این کار را انجام می‌دهیم چرا که شرایط اینگونه اقتضا می‌کرد.

دو دیپلمات اتحادیه اروپا گفتند: ما از این اقدام استقبال نمی‌کنیم اما این اقدام سیاست اتحادیه اروپا را تغییر نمی‌دهد، به تحریم‌ها پایان نخواهد داد و تلاش‌ها برای میانجی‌گری راهی در راستای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری “آزاد و عادلانه” جدید در ونزوئلا را متزلزل نخواهد کرد.

“نبیلا ماسرالی”، سخنگوی جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا عمیقا از این تصمیم که تنها منجر به انزوای بین‌المللی بیشتر ونزوئلا خواهد شد، احساس تاسف می‌کند. ما خواستار تجدیدنظر درخصوص این تصمیم هستیم.

همچنین مادورو اعلام کرد، ونزوئلا تا زمانی‌که اتحادیه اروپا از سیاست‌ تحریم‌های خود علیه کاراکاس برنگردد هیچ قراردادی با اتحادیه اروپا منعقد نخواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: آنها در امور داخلی ما دخالت می‌کنند و چه انتظاری دارند؟ این‌که به خاطر حمله‌شان از آنها تشکر کنیم. هرگز. ما دنبال مذاکره بودیم. گام‌های مهمی برای بازگشت به مذاکره بین مخالفان و دولت برداشتیم.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا به اتحادیه اروپا هشدار داد، باید روش‌تان را اصلاح کنید هرگز هیچ قرارداد و معامله‌ای یا هیچ مذاکره‌ای با شما در کار نخواهد بود تا آقایان اتحادیه اروپا بدانند ونزوئلا می‌داند چه پاسخی به تهدیدات از هر منبعی که باشد، بدهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × سه =