کد خبر : 251973
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
-

برگزاری پویش مردمی یک نهال، یک زندگی

برگزاری پویش مردمی یک نهال، یک زندگی

به گزارش قائم آنلاین،  پویش «یک نهال، یک زندگی» با اطلاع رسانی از طریق رسانه ملی و رسانه های تصویری مجازی در روز ۱۵ اسفند – همزمان با روز درختکاری – برگزار خواهد شد. هر هموطن می تواند به یاد این عزیزان جانبخش، نهالی بکارد و ویدئویی کوتاه از این حرکت به همراه بیان احساس

به گزارش قائم آنلاین،  پویش «یک نهال، یک زندگی» با اطلاع رسانی از طریق رسانه ملی و رسانه های تصویری مجازی در روز ۱۵ اسفند – همزمان با روز درختکاری – برگزار خواهد شد.

هر هموطن می تواند به یاد این عزیزان جانبخش، نهالی بکارد و ویدئویی کوتاه از این حرکت به همراه بیان احساس خود در قالب جمله ای خطاب به خانواده هایی که با این تصمیم بزرگ ، به ۱ تا ۸ بیمار نیازمند، حیاتی دوباره بخشیدند، برای انجمن ارسال  کند. آثار برگزیده از رسانه ملی و رسانه های مجازی پخش خواهد شد.

سالانه در ایران ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ مورد مرگ مغزی رخ می‌دهد که مطابق نرخ جهانی نیمی از این موارد (حدود ۳۰۰۰ نفر) قادر به اهدای عضو هستند. با این‌حال متاسفانه میزان اهدای عضو سالیانه در کشور تنها یک‌سوم میزان مورد انتظار است این در حالیست که روزانه بین هفت تا ۱۰ نفر از بیماران نیازمند به پیوند عضو، به علت نرسیدن به موقع عضو مناسب پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.

طی تحقیقات به عمل آمده، در حال حاضر حدود ۹۰۰۰ خانواده، با گذشت و ایثار وصف ناپذیری رضایت به اهدای اعضای بدن عزیزان خود (افراد مرگ مغزی) داده‌اند و باعث نجات یافتن حدود ۷۰ هزار نفر از بیماران نیازمند به پیوند اعضا از رنج و درد بیماری شده‌اند.

بر اساس اعلام انجمن اهدای عضو ایرانیان علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از جزییات پویش مردمی “یک نهال-یک زندگی “می توانند به سامانه ملی فرهنگسازی اهدای عضو به نشانی www.ehdacenter.ir مراجعه کنند همچنین هشتگ اصلی این پویش در فضای مجازی #یکنهالیک_زندگی  است که همراهان پویش می‌توانند علاوه بر ارسال ویدیو به شماره اعلامی در سایت، با ذکر این هشتگ و تگ کردن صفحه رسمی انجمن به نشانی ehdacenter.ir@  در فضای مجازی (اینستاگرام) ویدیوهای کاشت نهال خود را انتشار دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + 19 =