کد خبر : 251680
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
-

مددکاری اجتماعی، حرفه ای پیشگام در شرایط بحرانی

مددکاری اجتماعی، حرفه ای پیشگام در شرایط بحرانی

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در متن پیام دکتر قاسم جان بابایی آمده است:« بعد اجتماعی سلامت طی دهه های اخیر به لحاظ اهمیت آن در دنیای کنونی همواره بیشتر مور توجه قرار گرفته است. در حیطه سلامت اجتماعی، همواره مددکاران اجتماعی به عنوان یکی از حرفه های پیشگام و

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در متن پیام دکتر قاسم جان بابایی آمده است:« بعد اجتماعی سلامت طی دهه های اخیر به لحاظ اهمیت آن در دنیای کنونی همواره بیشتر مور توجه قرار گرفته است. در حیطه سلامت اجتماعی، همواره مددکاران اجتماعی به عنوان یکی از حرفه های پیشگام و به واسطه منشور و بیانیه اخلاق حرفه ای خود مخصوصا در شرایط بحرانی، در ارائه خدمت به گروه‌های هدف، نقش موثری ایفا می‌کنند. محور مداخلات مددکاران اجتماعی، رویکرد جامع شخص در محیط با در نظر گرفتن نیازهای زیستی، روانی و اجتماعی بیمار می باشد. مددکاران اجتماعی با تمرکز بر مؤلفه های اجتماعی تعیین کننده سلامت، به تسهیل شرایط برای بیماران و خانواده های آنان بویژه گروه های آسیب پذیر، برای حضور مؤثر در جامعه کمک می نمایند.

به عبارت دیگر، مددکاران اجتماعی با شناسایی و در اختیار گذاشتن منابع گوناگون با اقداماتی چون، بازتوانی اجتماعی، دسترسی به منابع، ارتباط بین اعضای خانواده، هماهنگی و همکاری با گروه‌های داوطلب و مردم نهاد ، هماهنگی های بین بخشی، نیازسنجی، مشکل یابی و غیره در بازگشت عملکرد فرد به وضعیت عادی تاثیر گذار می‌باشد. خروجی نهایی این اقدامات، ضمن برقراری ارتباط بین منابع اجتماعی و گروه های هدف، به کاهش هزینه های بلند مدت نظام سلامت از طریق ترخیص ایمن، پیشگیری و یا کاهش بستری های مجدد بخصوص در بیماران مزمن و سالمندان، افزایش رضایتمندی بیماران و خانواده های آنان، دسترسی عادلانه به خدمات و غیره منجر می گردد.

در خاتمه ضمن تبریک به مناسبت میلاد فرخنده حضرت علی(ع) و گرامیداشت روز ملی مددکاری اجتماعی و همچنین تقدیر و تشکر از کلیه مددکاران اجتماعی شاغل در نظام سلامت کشور که با حضور موثر و فعال خود در عرصه های مختلف، و از جمله در دوران شیوع پاندمی کرونا، از هیچ کوششی فرو گذار نکرده، برای تک تک شما عزیزان سلامتی، سعادت، سربلندی و موفقیت روزافزون، از درگاه خداوند بزرگ خواهانم.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + شانزده =