کد خبر : 251686
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
-

راه‌یافتگان به نمایشگاه عکس «آیات» مشخص شدند

راه‌یافتگان به نمایشگاه عکس «آیات» مشخص شدند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی عکس آیات، مسعود زنده‌روح کرمانی دبیر هنری دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات با اعلام اتمام داوری این دوره جشنواره در بخش‌های مختلف، گفت: داوری دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات در بخش‌های ملی، استانی، ویژه و عکس‌نوشت توسط حسن غفاری،

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی عکس آیات، مسعود زنده‌روح کرمانی دبیر هنری دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات با اعلام اتمام داوری این دوره جشنواره در بخش‌های مختلف، گفت: داوری دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات در بخش‌های ملی، استانی، ویژه و عکس‌نوشت توسط حسن غفاری، ابراهیم سیسان و مهدی جعفری انجام شد و بر این اساس، ۱۰۹ اثر از ۶۳ عکاس برای نمایشگاه در این ۴ بخش انتخاب شد.

وی در توضیح تفکیک آثار در بخش‌های مختلف، بیان کرد: تعداد کل آثار ارسالی به جشنواره ۱۲۶۶ اثر از ۱۷۷ عکاس بود که پس از داوری، در بخش ملی ۵۷ اثر از ۳۸ عکاس، در بخش ویژه ۳۰ اثر از ۱۹ عکاس، در بخش عکس نوشت ۱۲ اثر از ۵ عکاس و در بخش استانی ۱۰ اثر از ۵ عکاس به نمایشگاه دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات راه یافتند.

به گفته زنده‌روح کرمانی، از میان آثار ارسالی حدود نیمی از آثار در سال ۱۳۹۹ خلق شده‌اند و حدود چهل درصد آن در دو سال گذشته اگرچه بخش کمی از آثار رسیده هم مربوط به سال های ۹۵ و ۹۶ بودند. این در حالی است که هنرمندانی از ۲۶ استان کشور در این مسابقه شرکت کردند که سهم تهرانی‌ها با ۲۲۴ اثر بیش از همه بوده و پس از آن هنرمندان خراسان رضوی با ۱۶۱ اثر و عکاسان اصفهانی با ۱۱۰ اثر مشارکت بیشتری داشته‌اند. اگرچه از استان‌های خراسان شمالی و هرمزگان هم تنها یک اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

زنده روح کرمانی از مشارکت پررنگ هنرمندان زن تقدیر کرد و گفت: اگرچه از نظر تعداد آثار رسیده ۱۰۲۲ اثر متعلق به مردان و تنها ۲۴۴ اثر متعلق به زنان است اما حضور خوب هنرمندان زن در این مسابقه جالب توجه بود.

وی با تاکید بر برگزاری نمایشگاه آنلاین این مسابقه گفت: نمایشگاه آثار دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات از ۷ اسفندماه به مدت یک ماه در سایت جشنواره عکس «آیات» به نمایش درخواهد آمد.

دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات با عنوان «قرآن، معنای زندگی» بهمن ماه ۹۹ به دبیری محمدرضا علیزاده احمدآبادی و دبیری هنری مسعود زنده‌روح کرمانی برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 18 =