کد خبر : 251454
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
-

هشدار اشتاینمایر نسبت به یهودستیزی فزاینده در آلمان

هشدار اشتاینمایر نسبت به یهودستیزی فزاینده در آلمان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهور آلمان در اظهاراتی طی روز یکشنبه از مشارکت یهودیان در فرهنگ آلمان ستایش کرد. او گفت که تاریخ حضور آنها در این کشور “تاریخ رهایی و سعادت، اما همچنین تاریخ تحقیر، طرد کردن و محرومیت” است. اشتاینمایر در یک مراسم به

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهور آلمان در اظهاراتی طی روز یکشنبه از مشارکت یهودیان در فرهنگ آلمان ستایش کرد. او گفت که تاریخ حضور آنها در این کشور “تاریخ رهایی و سعادت، اما همچنین تاریخ تحقیر، طرد کردن و محرومیت” است.

اشتاینمایر در یک مراسم به مناسبت ۱۷۰۰ سال زندگی یهودیان در آلمان در کنیسه‌ای در شهر کلن اظهار کرد: یهودیان چه در فلسفه، ادبیات، هنر و موسیقی، دانش، پزشکی یا تجارت نقشی کلیدی در نوشتن و شکل دادن به تاریخ ما و روشن کردن فرهنگ ما داشته‌اند.

به گفته رئیس جمهور آلمان، یهودیت مشارکتی تعیین کننده در گذار آلمان به دوران مدرن داشته است.

اشتاینمایر، رئیس جمهور آلمان قرنها آزار و به حاشیه راندن یهودیان را یادآور شده و خواستار “نگاه صادقانه” به تاریخ یهود شد.

وی افزود: این تنها راهی است که ما با آن می‌توانیم درسهایی برای زمان حال و برای آینده یاد بگیریم. این مسئولیت ما هست و می‌ماند.

اشتاینمایر پذیرفت که زندگی یهودیان در مواجهه با یهودستیزی علنی تهدید می‌شود و لازم است که با آن مقابله شود.

جوزف شوستر، رئیس شورای مرکزی یهودیان آلمان نیز اظهار کرد، یهودیان با توجه به حملات اخیر علیه نهادهای یهودی و یهودستیزی فزاینده، این سالگرد را جشن نخواهند گرفت.

روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی نیز بر وجود دوستی عمیق بین آلمان و این رژیم تاکید کرده و گفت، “اگر چه ما هرگز تراژدی‌های گذشته را فراموش نخواهیم کرد، اما در یک میراث مشترک شریک هستیم”.

به دلیل همه گیری کروناویروس افتتاحیه فستیوال امسال از پیش ضبط شده بود و بدون حضور مستمعین برگزار شد. در ماه‌های آینده حدود ۱۰۰۰ مراسم درباره یهودیت در آلمان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 6 =