کد خبر : 251420
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
-

مدیر کل آژانس اتمی: سه ماه به راستی‌‌آزمایی ضروری در ایران ادامه می‌دهیم

مدیر کل آژانس اتمی: سه ماه به راستی‌‌آزمایی ضروری در ایران ادامه می‌دهیم

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از تسنیم، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به ایران سفر کرده  بود در کنفرانس خبری در فرودگاه وین با حضور خبرنگاران گفت که پس از رایزنی های فشرده به نتایج خوبی رسیدیم. © AP Photo / Ronald Zak تجمع معترضان به سفر رئیس آژانس اتمی به

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از تسنیم، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به ایران سفر کرده  بود در کنفرانس خبری در فرودگاه وین با حضور خبرنگاران گفت که پس از رایزنی های فشرده به نتایج خوبی رسیدیم.

گروسی گفت: قانون مجلس ایران قرار است اجرایی شود یعنی اجرای پروتکل الحاقی قرار است تعلیق شود.

وی تاکید کرد: ایران به اجرای توافق پادمان های جامع ادامه خواهد داد. ما به یک تفاهم موقتی دوجانبه فنی رسیدیم که طبق آژانس به راستی آزمایی و نظارت خود تا سه ماه آینده ادامه خواهد داد.

دومین سفر گروسی به ایران از زمانی که سکان مدیرکلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در اختیار گرفته، درشرایطی انجام می‌شود که شمارش معکوس برای پایان ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی تهران(۵ اسفند) برای پایان دادن به اجرای پروتکل الحاقی و متوقف‌کردن بازرسی‌های آژانس آغاز شده است.

نخستین سفر گروسی به تهران در اوایل شهریور امسال به دعوت مقامات جمهوری اسلامی و در راستای تداوم همکاری‌ها وتعهدات ایران به عنوان عضو این نهاد بین المللی انجام شد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − پنج =