کد خبر : 251505
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
-

تاکید آلمان به اتحادیه اروپا برای آماده‌سازی تحریم‌های روسیه بابت ناوالنی

تاکید آلمان به اتحادیه اروپا برای آماده‌سازی تحریم‌های روسیه بابت ناوالنی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، درخواست برلین راه را برای اعمال تحریمها در ماه آتی هموار میکند و به گفته این بلوک ۲۷ عضوی باید به عنوان پیامی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نگریسته شود که بحث و اعتراضات باید در روسیه آزاد باشد. هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، درخواست برلین راه را برای اعمال تحریمها در ماه آتی هموار میکند و به گفته این بلوک ۲۷ عضوی باید به عنوان پیامی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نگریسته شود که بحث و اعتراضات باید در روسیه آزاد باشد.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در بدو ورود به بروکسل گفت: من از تدارکات برای تحریم‌های بیشتر و تهیه فهرستی از نام اشخاص خاص حمایت می‌کنم. این تحریم‌ها آماده می‌شوند چون ناوالنی اوایل این ماه فقط به مجازات زندان محکوم نشد، بلکه باید دوره خودش را در اردوگاه کار اجباری بگذراند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز گزینه هایی برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه را بررسی میکنند و در واقع این بلوک در حال بررسی آینده روابط متزلزلش با این کشور است.

این وزرا درباره اسامی احتمالی مقام‌های روسیه و اینکه آنها را جداگانه هدف بگیرند یا اینکه از سیستم جدیدی برای سنجش سوءرفتارهای حقوق بشری استفاده کنند، رایزنی خواهند کرد. اما بعید به نظر می‌رسد که آنها آنطور که ناوالنی خواسته است، محدودیت‌هایی را علیه الیگارش‌های نزدیک به پوتین اعمال کنند.

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا میگوید: آشکار است که روسیه در مسیر رویارویی با اتحادیه اروپا قرار دارد. در خصوص پرونده ناوالنی، امتناع آشکاری از طرف آنها دیده می‌شود، به ویژه امتناع از اجرای تصمیمات شورای حقوق بشر اروپا.

هایکو ماس از صدور “حکمی برای اعمال چنین تحریم‌هایی حمایت می‌کند و در حال آماده‌سازی فهرست افراد” است. تصمیم نهایی درباره هرگونه تحریم احتمالا اواسط مارس در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل اتخاذ خواهد شد.

ناوالنی ۴۴ ساله، فعال ضد فساد و از منتقدان بانفوذ پوتین، ماه گذشته به محض بازگشت از آلمان در مسکو بازداشت شد. او در آلمان پنج ماه بابت مسمومیت با یک عامل اعصاب که به گردن کرملین انداخته می‌شود، تحت درمان قرار داشت. مقامهای روسیه این اتهامات را نمیپذیرند.

اوایل همین ماه، ناوالنی در دادگاهی به دو سال و هشت ماه حبس بابت نقض آزادی مشروط خود محکوم شد. این مجازات به محکومیت سال ۲۰۱۴ در پرونده اختلاس مرتبط است که ناوالنی آن را ساختگی میداند.

دادگاه حقوق بشر اروپا هم آن را غیر قانونی دانست. بازداشت و حبس ناوالنی موجی از اعتراضات را در سراسر روسیه به راه انداخت. در جریان اعتراضات، حدود ۱۱ هزار تن بازداشت شدند و بسیاری از آنها جریمه شده یا مجازات حبس هفت تا پانزده روزه گرفتند.

جوزپ بورل ابراز امیدواری کرد که این وزرا به شکلی “متحد و مصمم” واکنش نشان دهند. اما فعلا کشورهای اتحادیه اروپا عمیقا درباره رویکردشان به روسیه اختلاف‌نظر دارند. روسیه بزرگترین تامین‌کننده گاز طبیعی اتحادیه اروپاست و نقشی کلیدی در بسیاری از درگیری‌های بین‌المللی و مسائل مهم از جمله جنگ‌های لیبی و سوریه و توافق هسته‌ای ایران ایفا می‌کند.

با این حال هایکو ماس معتقد است که اتحادیه اروپا باید نوعی دیپلماسی را با مسکو حفظ کند. وزیر خارجه آلمان گفت: ما نیاز داریم که روسیه بسیاری از درگیری‌های بین‌المللی را حل و فصل کند. پس از آن یک سوال به وجود میآید که چطور ممکن است یک گفت وگوی سازنده با روسیه برقرار کرد، آن هم در شرایطی که روابط میان اتحادیه اروپا و روسیه به پایین ترین سطح رسیده است.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین امروز با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تماس تصویری خواهند داشت. وزیر خارجه لیتوانی پس از نشست یکشنبه گفت: ما نمیتوانیم چشمانمان را روی نقض های آشکار حقوق بشری در روسیه ببندیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − پانزده =