کد خبر : 251091
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
-

چرخش مالی بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومانی مافیای کنکور در سال

چرخش مالی بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومانی مافیای کنکور در سال

به گزارش قائم آنلاین، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو ، در رابطه با آسیب‌‌های کنکور، اظهار کرد: برگزاری کنکور، فشار روحی، روانی و استرس مضاعفی بر خانواده‌ها و فردی که می‌خواهد در این آزمون شرکت کند، وارد می‌کند. وی افزود: حتی در بسیاری از مواقع با توجه

به گزارش قائم آنلاین، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو ، در رابطه با آسیب‌‌های کنکور، اظهار کرد: برگزاری کنکور، فشار روحی، روانی و استرس مضاعفی بر خانواده‌ها و فردی که می‌خواهد در این آزمون شرکت کند، وارد می‌کند.

وی افزود: حتی در بسیاری از مواقع با توجه به اینکه داوطلب بهره هوشی بالایی دارد و درسش خوب است ولی متأسفانه به دلیل شدت استرس از پس چنین آزمونی بر نمی‌آ‌ید و حقش تضییع می‌شود. برگزاری کنکور در دنیا منسوخ شده و اخیراً سعی می‌شود از طریق درصد معدل، مقداری از اثرات منفی کنکور کاسته شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به بحث مافیای کنکور اشاره کرد و گفت: در کنکور با مافیایی به نام برگزاری کلاس‌های تقویتی و انتشاراتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند مواجه‌ هستیم که داوطلبان را به سمت تست‌زنی سوق می‌دهند.

ابوترابی افزود: برآورد می‌شود چرخش مالی این مافیا سالانه حدود ۴۰-۳۰ هزار میلیارد تومان است. علی‌رغم اینکه پیگیری‌هایی در زمینه حذف کنکور صورت گرفته بود اما فشار سنگین مافیای کلاس‌های تقویتی کنکور اجازه حذف آن را نداد.

وی گفت: باید به این مرحله برسیم  که کنکور به غیر از استرس و تضییع حق دانش‌آموزان چیز دیگری ندارد و باید جمع شود و داوطلبان براساس عملکرد طول دوره تحصیل مورد ارزیابی قرار گیرند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در حال حاضر طبق نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بهترین شیوه ابتدا حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری است و در گام بعدی حذف کنکور لیسانس است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + یک =