کد خبر : 251081
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
-

عارضه لگن مایل و روش اصلاح آن

عارضه لگن مایل و روش اصلاح آن

به گزارش قائم آنلاین، یکی از ناهنجاری‌ های اندام تحتانی لگن مایل است و عوارض لگن مایل شامل لنگیدن، درد براثر فشارهای غیر طبیعی روی مفاصل، اسکولیوز (انحراف طرفی ستون فقرات) و خستگی زودرس است. روش تشخیص لگن مایل بر اساس این مطلب که از سوی اکبرچاوشیان، متخصص حرکات اصلاحی تهیه شده و از سوی

به گزارش قائم آنلاین، یکی از ناهنجاری‌ های اندام تحتانی لگن مایل است و عوارض لگن مایل شامل لنگیدن، درد براثر فشارهای غیر طبیعی روی مفاصل، اسکولیوز (انحراف طرفی ستون فقرات) و خستگی زودرس است.

روش تشخیص لگن مایل

بر اساس این مطلب که از سوی اکبرچاوشیان، متخصص حرکات اصلاحی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: روش استفاده از صفحه شطرنجی به این صورت است که فرد در پشت صفحه شطرنجی روبروی خط شاخص می ایستد، سپس خارهای خاصره ای قدامی فوقانی یا خارهای خلفی فوقانی لگن را علامتگذاری می شود، اگر این خارها دریک سطح نباشند نشان دهنده لگن مایل است.

حرکات اصلاحی لگن مایل

اگر علت کوتاهی عضلات نزدیک کننده یک پا باشد، باید حرکات کششی را با آن‌ها انجام داد، در کنار آن حرکات تقویتی مربوط به عضلات دور کننده ران در همان پا را انجام داد. قسمت داخلی پا را بالای بلندی قرار می دهیم و تاجایی که امکان دارد بالا می بریم این حرکت موجب کشش عضلات نزدیک کننده می شود. همچنین به پهلو دراز می کشیم، سپس پایی که عضلاتش طویل شده اند را بالا می آوریم، این حرکت موجب تقویت عضلات دور کننده پا می‌ شود.

حرکت اصلاحی دیگر اینگونه است که اگر علت کوتاهی عضلات دور کننده یک پا باشد باید حرکات کششی را با آن ها انجام داد، در کنار آن حرکات تقویتی مربوط به عضلات نزدیک کننده ران در همان پا را انجام داد. فرد در وضعیت ایستاده پایی را که عضلات دور کننده اش کوتاه شده اند را از پای دیگرش رد کرده و به سمت بالا می برد. همچنین فرد به پهلو در لبه تخت دراز می کشد، سپس پایی که در بالا قرار دارد و عضلات دور کننده اش کوتاه شده اند را از لبه میز به پایین آویزان می کند.

علاوه بر این، در وضعیت خوابیده یا نشسته قرار گرفته، سپس یک توپ بین پاها قرار می گیرد و به توپ با منقبض کردن پایی که عضله اش کشیده شده (طویل شده) است فشار وارد می شود.

همچنین در وضعیت ایستاده، نشسته یا خوابیده یک کش محکم به پایی که عضلات نزدیک کننده اش طویل شده اند بسته و یک طرف کش را به یک مانع سپس با انقباض پا و فشار وارد کردن به کش پا به سمت پای دیگر نزدیک می شود.

در صورت کوتاهی یک پا، اگر به علت کوتاهی اندام باشد می توان از بالا برها در داخل کفش و زیر تخت کفش بهره برد، در صورت کوتاهی عضله مربعی کمری نیز، فرد به پهلوی سمت مقابل عضله کوتاه شده خم و این حرکت موجب کشش عضله کوتاه شده می شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + هجده =