کد خبر : 251196
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
-

تعریف ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای جزو اختیارات وزیر کشور است

تعریف ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای جزو اختیارات وزیر کشور است

به گزارش قائم آنلاین، سید حسن رسولی در جریان بررسی پیشنهادات اعضای شورا در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران گفت: تعریف ردیف‌های درآمدی و هزینه ای جزو اختیارات وزیرکشور است و ما الان نمی توانیم فی البداهه به عنوان عضو شورای شهر تهران کد ردیفی به عنوان درآمد حاصل خط آسمان داشته باشیم. وی

به گزارش قائم آنلاین، سید حسن رسولی در جریان بررسی پیشنهادات اعضای شورا در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران گفت: تعریف ردیف‌های درآمدی و هزینه ای جزو اختیارات وزیرکشور است و ما الان نمی توانیم فی البداهه به عنوان عضو شورای شهر تهران کد ردیفی به عنوان درآمد حاصل خط آسمان داشته باشیم.

وی درباره پیشنهاد سید ابراهیم امینی نائب رئیس شورای شهر تهران با موضوع افزایش سقف درآمدها حاصل از محل عوارض ساختمانی مضاف بر تراکم گفت: این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق نیز مطرح شد و به دو دلیل رد شد. دلیل اول این است که این موضوع از اختیارات شورای اسلامی شهرتهران نیست. ما در یکی از بسته های محرک اقتصادی مطرح کردیم که کمیسیون ماده ۵ هم آن را تصویب کرده است و تقدیم شورای عالی معماری و شهرسازی شده است که اگر آنها با درآمدها حاصل از محل عوارض ساختمانی مضاف بر تراکم موافقت کنند در جهت توازن منطقی و عدالت اجتماعی می توانیم از این مزیت نه به عنوان افزایش درآمد استفاده کنیم.

رسولی ادامه داد: دلیل دوم این است که تعریف ردیف‌های درآمدی و هزینه ای جزو اختیارات وزیرکشور است و ما الان نمی توانیم فی البداهه به عنوان عضو شورای شهر تهران کد ردیفی به عنوان درآمد حاصل خط آسمان داشته باشیم به این دو دلیل بود که این پیشنهاد رد شد.

به گزارش ایسنا، نهایتا پیشنهاد امینی مبنی بر افزایش سقف درآمدها حاصل از محل عوارض ساختمانی مضاف بر تراکم تنها با ۷ رای موافق به تصویب نرسید.

رسولی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته شورای پنجم فقط اجازه ۲ هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان استقراض از طریق سیستم بانکی را به شهرداری تهران داده است، افزود: دلیل آن هم بدهی انباشته بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومانی دوره قبل بود که عملا استقراض بیشتر را غیر ممکن می کرد.این در حالی است که در مدت مشابه دوره قبلی شهرداری تهران ۱۰ هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان از سیستم بانکی استقراض داشته است. این عدد در دوره جدید به ۲ هزار ۱۱۷ میلیارد تومان کاهش یافته که ۵.۱ برابر کمتر از بدهکارسازی دوره قبل بوده است.

رسولی درباره تحقق بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران نیز گفت: سال ۹۹ سال خاصی است که ما با بحران کرونا مواجه بودیم. یکی از مبانی پیش بینی درآمدها میزان تحقق است، امیدواریم با مجوزهای داده شده به شهردار امسال بین ۸۰ تا ۸۵ درصد عملکرد داشته باشیم. تحقق درآمد ۸۰ تا ۸۵ درصدی در ۱۲ ماه سال کرونا که همه درآمدهای شهرداری با کاهش و هزینه‌ها با افزایش روبه رو بوده است جزو افتخارات این دوره مدیریت شهری است.

وی افزود: علاوه بر شاخص های تحقق عملکردی بودجه، تغییراتی که در دفترچه املاک، قانون ارزش افزوده و افزایش آن از ۴ درصد به ۵ درصد و همچنین تصویب دو بسته محرک اقتصادی همه پشتیبانیهایی بود که شورا از شهرداری انجام داد تا بتواند عملکردی در حد ۸۰ تا ۸۵ درصد داشته باشد.

وی تاکید کرد: تاسف می خورم که بعضی از همکاران این دوره را متهم به شهرفروشی می کنند، در حالی که جزو افتخارات این دوره پایان دادن به غارت منابع متعلق به نسل‌های آینده و روال گذشته مدیریت شهری است. در سال ۹۳ فقط از طریق آیین نامه مالی غیرقانونی سازمان املاک به قیمت سال ۹۳، ۲۰ هزار میلیارد تومان شهر فروشی صورت گرفته است.

رسولی ادامه داد: بپذیریم بودجه سند پیش‌بینی است و اگر ایرادی به منابع داریم باید در هزینه‌ها هم این کاهش را داشته باشم.ما به عنوان کمیسیون برنامه و بودجه کاملا از آنچه شهرداری و شورای شهر در این حوزه انجام داده و به عنوان یکی از اسناد افتخارات این دوره است، دفاع می کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 16 =