کد خبر : 251172
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
-

انتشار کتاب زندگی‌نامه یدالله ثمره

انتشار کتاب زندگی‌نامه یدالله ثمره

به گزارش قائم آنلاین، این کتاب در ۳۰۰ صفحه و با قیمت ۴۰هزار تومان توسط انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به چاپ رسیده است. در معرفی فرهنگستان زبان و ادب فارسی از کتاب «زندگی‌نامه و خدمات علمی و فرهنگی مرحوم دکتر یدالله ثمره» عنوان شده است: این کتاب به عنوان صدونودوهفتمین شماره از مجموعه

به گزارش قائم آنلاین، این کتاب در ۳۰۰ صفحه و با قیمت ۴۰هزار تومان توسط انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به چاپ رسیده است.

در معرفی فرهنگستان زبان و ادب فارسی از کتاب «زندگی‌نامه و خدمات علمی و فرهنگی مرحوم دکتر یدالله ثمره» عنوان شده است: این کتاب به عنوان صدونودوهفتمین شماره از مجموعه «زندگی‌نامه‌ها» به شرح زندگی و فعالیت‌های علمی و فرهنگی دکتر یدالله ثمره، یکی از بنیان‌گذاران رشته زبان‌شناسی در ایران، اختصاص دارد.

دکتر ثمره، استاد برجسته دانشگاه تهران، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و نخستین رئیس انجمن زبان‌شناسی ایران بود. استاد اندیشمند و برجسته‌ای که دکتری زبان و ادبیات فارسی خود را در سال ۱۳۴۰ از دانشگاه تهران و دکتری زبان‌شناسی عمومی با تخصص آواشناسی و واج‌شناسی را در سال ۱۹۶۸ میلادی از دانشگاه لندن اخذ کرد. عضویت دائمی انجمن آواشناسی بین‌المللی IPA و تلاش در جهت بنیان‌گذاری آزمایشگاه زبان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران همراه با تألیف‌های بسیار ارزنده و متعدد در عرصه آواشناسی و واج‌شناسی از دیگر خدمات برجسته این دانشمند گران‌قدر ایرانی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =