کد خبر : 250901
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
-

وال استریت ژورنال: حملات هوایی به عربستان آسیب پذیر بودنش را آشکار می‌کند

وال استریت ژورنال: حملات هوایی به عربستان آسیب پذیر بودنش را آشکار می‌کند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از وال استریت ژورنال، بنا به گفته مقام‌های آمریکایی و دیگر منابع آگاه، در یک مورد از چنین حملاتی در تاریخ ۲۳ ژانویه پهپادهای بال ثابت حاوی بمب به مجتمع سلطنتی اصلی در شهر ریاض پایتخت عربستان اصابت کردند. در این میان حوثی‌های یمن نیز حملاتشان در طول مرز

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از وال استریت ژورنال، بنا به گفته مقام‌های آمریکایی و دیگر منابع آگاه، در یک مورد از چنین حملاتی در تاریخ ۲۳ ژانویه پهپادهای بال ثابت حاوی بمب به مجتمع سلطنتی اصلی در شهر ریاض پایتخت عربستان اصابت کردند.

در این میان حوثی‌های یمن نیز حملاتشان در طول مرز جنوبی عربستان را در طی ماه جاری میلادی شامل یک حمله در هفته گذشته که یک هوایپمای مسافربری خالی را در یک فرودگاه استانی هدف قرار داد، تشدید کرده‌اند. آنها همچنین اقدام به شلیک پهپاد و موشک به سمت یک پایگاه نظامی نزدیک و فرودگاه بین‌المللی جده کرده‌اند در حالی که ائتلاف تحت رهبری عربستان که با حوثی‌ها می‌جنگد گفت که این حمله رهگیری شده است.

افشاگری‌های جدید درباره این حملات، محدودیتهای مواضع دفاعی عربستان و گسترش دسترسی دشمنان این کشور را حتی با وجود اینکه هیچ کدام از این حوادث تلفات چشمگیری به بار نیاورده‌اند نشان می‌دهد. هر چند قابلیتهای نظامی عربستان در سالهای اخیر بهبود پیدا کرده، مقامهای فعلی و سابق آمریکایی می‌گویند عربستان همچنان باید کار زیادی به منظور یکپارچه سازی بهتر رادارها، آتشبارهای سامانه پاتریوت، سلاح‌های ضد هوایی کوتاه برد خود و جنگنده‌های اف-۱۵ خود در قالب یک سیستم دفاعی موثر انجام دهد.

آنها همچنین به مشکلات مربوط به مقابله با حملات گروه‌هایی در عراق که همچنان به رغم قول مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق برای مهارشان، تهدید امنیتی ایجاد می‌کنند، اشاره می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 6 =