کد خبر : 250709
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۵۰
-

مرکل: باید دستور کار مشترک آمریکا- اروپا با رویکرد چین و روسیه تهیه شود

مرکل: باید دستور کار مشترک آمریکا- اروپا با رویکرد چین و روسیه تهیه شود

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سخنان خود گفت: روسیه باردیگر سعی دارد اعضای اتحادیه اروپا را به نوعی مقابله با یکدیگر بکشاند. بنابراین بسیار مهم است که ما دستور کار مشترک روسیه و طرح های همکاری را تدارک ببینیم و از سوی دیگر موارد اختلافی را مد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سخنان خود گفت: روسیه باردیگر سعی دارد اعضای اتحادیه اروپا را به نوعی مقابله با یکدیگر بکشاند. بنابراین بسیار مهم است که ما دستور کار مشترک روسیه و طرح های همکاری را تدارک ببینیم و از سوی دیگر موارد اختلافی را مد نظر قرار دهیم. من با رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد یک اروپای قوی موافقم.

وی افزود: وظیفه دشوار تر توسعه یک دستور کار برای چین است که یک رقیب سیستماتیک به شمار می آید اما همز مان چین باید مشکلات جهانی نظیر تغییرات اقلیمی را مدنظر قرار دهد.

او همچنین تاکید کرد که توافق مینسک در مورد اوکراین به عنوان راهی دیپلماتیک برای حل و فصل مساله اوکراین مد نظر است اما لازم است پیشرفت هایی در این زمینه صورت گیرد .

مرکل گفت: در خصوص تمامیت ارضی اوکراین طی سال های اخیر هیچ پیشرفتی نداشته ایم . روند مینسک به عنوان تنها راه حل باقی مانده است اما لازم است پیشرفت هایی صورت گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 20 =