کد خبر : 250812
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
-

احداث تونل «اسپژ» مطالبه ۵۰ ساله مردم

احداث تونل «اسپژ» مطالبه ۵۰ ساله مردم

به گزارش قائم آنلاین، یحیی ابراهیمی در سخنانی با انتقاد از وضعیت راههای شهرستان‌های دلفان و سلسله، اظهار داشت: در جریان سیلاب ۹۸، پل «کاکارضا» تخریب شد، به دنبال تخریب این پل و یک طرفه شدن جاده ۱۲ نفر فوت و ۱۲۴ نفر در جریان وقوع تصادفات زخمی شدند. بی‌توجهی مسئولان به وضعیت پل «کاکارضا»

به گزارش قائم آنلاین، یحیی ابراهیمی در سخنانی با انتقاد از وضعیت راههای شهرستان‌های دلفان و سلسله، اظهار داشت: در جریان سیلاب ۹۸، پل «کاکارضا» تخریب شد، به دنبال تخریب این پل و یک طرفه شدن جاده ۱۲ نفر فوت و ۱۲۴ نفر در جریان وقوع تصادفات زخمی شدند.

بی‌توجهی مسئولان به وضعیت پل «کاکارضا»

وی، ادامه داد: با این وجود، صدای هیچ مسئولی بلند نشد که چرا در یک منطقه این قضیه اتفاق افتاده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، حدود ۹ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار اخذ کردیم.

احداث تونل «اسپژ» مطالبه ۵۰ ساله مردم

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به تونل «اسپژ» اشاره کرد و گفت: احداث این تونل مطالبه ۵۰ ساله مردم شهرستان سلسله است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه با احداث این تونل ارتباط شهرستان سلسله به بروجرد تقریباً ۱۰۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند، افزود: همچنین احداث این پروژه، موجب می‌شود که غرب کشور به مرکز ایران وصل شود.

وی، عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، این پروژه در ردیف اعتباری پیوست بودجه قرار گرفته است.

جاده الشتر – فیروزآباد با گذشت ۱۵ سال تکمیل نشد

وی با بیان اینکه جاده الشتر – فیروزآباد ۱۵ کیلومتر است، گفت: این در حالیست که در طول ۱۵ سال گذشته، هفت کیلومتر از آن آسفالت شده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شش کیلومتر از این پروژه راهسازی باقی ماند.

ابراهیمی با بیان اینکه در جریان سفر اخیر «نوبخت» به لرستان، ۳۵ میلیارد تومان برای جاده فیروزآباد – الشتر و فیروزآباد به سمت «گاوکش» اختصاص پیدا کرد، بیان داشت: این میزان اعتبار، مازاد بر اعتبارات قبلی بوده است که گرفته شده است.

سه راه «زالی» به سمت «برخوردار» تعریض می‌شود

ابراهیمی، تاکید کرد: همچنین جاده مسیر الشتر- فیروزآباد- «گاوکش» – نورآباد – هرسین یکی از مطالبات اصلی مردم است.

وی به مسیر سه راه «زالی» به سمت شهر «برخوردار» اشاره کرد و گفت: همواره در این مسیر ما شاهد وقوع تصادفات جرحی و فوتی هستیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در دیدار و نشستی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، مقرر شد که این مسیر چهارخطه و تعریض شود.

وجود ۳۶۰ کیلومتر جاده خاکی در دلفان و ۱۰۰ کیلومتر در سلسله

ابراهیمی همچنین به وضعیت جاده‌های روستایی دو شهرستان سلسله و دلفان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در رابطه با عدم احداث جاده‌های روستایی شهرستان دلفان یک ظلم مضاعف صورت گرفته است.

وی که در گفتگوی تلویزیونی سخن می‌گفت، با بیان اینکه با وجود گذشت ۴۲ سال بعد از پیروزی انقلاب، بالای ۳۶۰ کیلومتر جاده خاکی در روستاهای شهرستان دلفان وجود دارد، بیان داشت: همچنین در شهرستان سلسله نیز تقریباً ۱۰۰ کیلومتر جاده خاکی داریم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از طریق سازمان راهداری کشور برای آسفالت این جاده‌های خاکی در روستاها، تصریح کرد: در این راستا حدود ۱۲ کیلومتر از جاده‌های روستایی مناطق «گاوکش» و «خاوه» شهرستان دلفان برای آسفالت به پیمانکار واگذار شده است.

ابراهیمی، عنوان کرد: همچنین زیرسازی مسیر «کاکاوند» به سمت «قلاته» آماده شده و در حال آسفالت است.

وی در ادامه سخنان خود، افزود: مسیر «قلایی» به سمت «لعل آباد» در شهرستان سلسله آماده آسفالت است.

پل‌های سیل‌زده تکمیل نشد

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت پل‌های تخریب شده در جریان سیلاب این حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: متأسفانه اکثر این پل‌ها ساخته و تکمیل نشده‌اند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه امیدواریم پل‌هایی که ساخت آنها شروع شده طی چند ماه آینده به بهره برداری برسند، افزود: در این راستا مسئولان حوزه راهداری و همچنین وزارت راه و شهرسازی، نگاه ویژه ای به شهرستان دلفان داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 1 =