کد خبر : 250445
تاریخ انتشار : جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
-

گلپر، گیاهی برای تقویت معده و ضد نفخ

گلپر، گیاهی برای تقویت معده و ضد نفخ

به گزارش قائم آنلاین، مهندس محسن پویان، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: گُلپَر، گیاهی گلدار است که گل آن شبیه سکه سفید رنگ بوده و دانه های بسیار معطری دارد و همراه با غذا به عنوان ادویه مصرف می شود. ادویه ها قدرت چربی سوزی بالایی دارند و به لاغری کمک می کنند، باعث

به گزارش قائم آنلاین، مهندس محسن پویان، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: گُلپَر، گیاهی گلدار است که گل آن شبیه سکه سفید رنگ بوده و دانه های بسیار معطری دارد و همراه با غذا به عنوان ادویه مصرف می شود. ادویه ها قدرت چربی سوزی بالایی دارند و به لاغری کمک می کنند، باعث هضم بهتر غذا شده و طعم آن را دلچسب تر می کنند. گلپر ضد نفخ بوده و به رفع سوء هاضمه کمک می کند، بلغم را برطرف می کند و دمنوش ریشه آن برای رفع ناراحتی های عصبی مفید است.

وی با اشاره به این که این گیاه، سموم بدن را دفع می کند، ترشحات معده را زیاد می کند و ضدعفونی کننده، ضد میکروب و شیر افزاست، ادامه داد: شادی و نشاط را زیاد می کند، برای کمردردهای ناشی از رطوبت مفید بوده و برای درمان بیماری هیستری موثر است. این گیاه، توانایی استفاده از حافظه را افزایش می دهد؛ برای رفلاکس معده و تهوع و اختلالات گوارشی کاربرد داشته و پودر دانه آن خاصیت ضد انگل دارد.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این که دمنوش گلپر اشتهاآور است، تصریح کرد: خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی دارد و برای بهبود عوارض بیماری صرع مفید است. دمنوش ریشه آن برای اختلالات تنفسی، اختلالات ریوی، برونشیت و عفونت های دستگاه تنفس مفید است. ضماد گلپر با موم و روغن زیتون برای رفع سیاهی دور چشم مفید بوده و پخته شده آن با سرکه و پوست انار برای درمان بواسیر مفید است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، پویان با بیان این که پودر گلپر برای زخم های خوره و جذام مفید است، یادآور شد: مصرف زیاد گلپر، موجب سقط جنین می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − شش =