کد خبر : 250552
تاریخ انتشار : جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
-

ناتو تصمیم گیری درباره خروج از افغانستان را به تاخیر انداخت

ناتو تصمیم گیری درباره خروج از افغانستان را به تاخیر انداخت

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از پلتیکو، ضرب الاجل اول مه در توافق صلح بین آمریکا و طالبان که با واسطه گری دولت قبلی تحت رهبری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا منعقد شد، تعیین شده است. ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در پی نشست مجازی دو روزه وزرای دفاع این ائتلاف اعلام کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از پلتیکو، ضرب الاجل اول مه در توافق صلح بین آمریکا و طالبان که با واسطه گری دولت قبلی تحت رهبری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا منعقد شد، تعیین شده است.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در پی نشست مجازی دو روزه وزرای دفاع این ائتلاف اعلام کرد که ناتو تصمیم گیری در خصوص افغانستان را به تاخیر انداخته و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا متعهد شده به این که بر سر این مساله را در هفته های پیش رو با همپیمانان همکاری داشته باشد.

استولتنبرگ در یک کنفرانس خبری بعد از پایان نشست گفت: وزرای دفاع بحثی جامع درباره وضعیت در افغانستان داشتند. ما با مشکلات زیادی مواجهیم و گزینه های آسانی وجود ندارد. در این مقطع ما تصمیم نهایی درباره آینده حضورمان نگرفته ایم اما با نزدیک شدن به ضرب الاجل اول مه کشورهای همپیمان در ناتو به رایزنی نزدیک و هماهنگی در هفته های آینده ادامه خواهند داد.

او از طالبان خواست در زمینه کاستن از خشونتها در افغانستان اجرای تعهداتش بر اساس توافق صلح بهتر عمل کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + پنج =