کد خبر : 250451
تاریخ انتشار : جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
-

ظهور یک ویروس نوترکیب کووید۱۹

ظهور یک ویروس نوترکیب کووید۱۹

به گزارش قائم آنلاین، از آنجا که انواع ویروس کرونا تهدیدی برای کاهش تعداد مبتلایان در جهان به حساب آمده، نوع جدیدی از این ویروس که از ترکیب دو نوع جدید کووید۱۹ ایجاد شده، شناسایی شده است. این ویروس نوترکیب از ادغام دو ویروس کرونای سارس ۲ از انگلستان و دیگری از کالیفرنیا تشکیل شده

به گزارش قائم آنلاین، از آنجا که انواع ویروس کرونا تهدیدی برای کاهش تعداد مبتلایان در جهان به حساب آمده، نوع جدیدی از این ویروس که از ترکیب دو نوع جدید کووید۱۹ ایجاد شده، شناسایی شده است. این ویروس نوترکیب از ادغام دو ویروس کرونای سارس ۲ از انگلستان و دیگری از کالیفرنیا تشکیل شده که برای اولین بار به ثبت رسیده است.

اخیرا محققان نیومکزیکو با ویروس نوترکیبی برخورد کرده اند که منشا آن از دو نوع ویروس جهش یافته انگلیسی و کالیفرنیایی بوده است.به گزارش سیناپرس، رویدادهای نوترکیب وقتی اتفاق می افتد که دو ویروس کمی متفاوت در یک محیط باشند.

دکتر سامون چاکرابارتی (Sumon Chakrabarti) از متخصصان بیماری های عفونی با طبیعی خواندن فرآیند ترکیب دو نوع ویروس کرونا، در این رابطه اعلام کرد این انواع ترکیبی لزوماً افزایش خطر را نشان نمی دهند.

وی تاکید کرد که ممکن است یک ویروس نوترکیب کشنده تر باشد یا در برابر آنتی بادی ها مقاومت بیشتری نشان دهد اما عکس آن نیز امکان پذیر است. بعضی اوقات عمل نوترکیبی رخ می دهد که برای ویروس هزینه دارد.

وی در توضیحاتش گفت: « مردم فکر می کنند که جهش ویروس ها مانند مردان ایکس (X-Men) خارق العاده است و به یک ویروس فوق العاده مبتلا می شوند اما اینطور نیست. این می تواند مانند یک ورزشکار باشد که دو چوب بیس بال قدرتمند داشته باشد. این ورزشکار ممکن است فقط با یک چوب بیس بال یک مسابقه خانگی را با موفقیت برگزار کند، اما اگر با هر دو چوب در یک زمان بازی کند، باعث نمی شود که بتواند توپ را خیلی دور پرتاب کرده و موفقیت بیشتری حاصل کند.»

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر ۱۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند و با ادامه بیماری همه گیر کووید ۱۹هنوز مشخص نیست که این ویروس نوترکیب کووید ۱۹ تا چه حد می تواند تهدید کننده باشد. اما متخصصان اپیدمیولوژی از ترکیب نوع انتقال پذیرتر B.1.1.7 از انگلیس با نوع B.1.429 از کالیفرنیا که قادر به مقاومت در برابر برخی از آنتی بادی ها است، احساس نگرانی کرده اند. در حقیقت نوع مسری تری از ویروس کووید۱۹ با نوع مقاوم تر آن ترکیب شده و نتیجه می تواند ترسناک باشد.

در اوایل ماه فوریه برابر با اواسط ماه بهمن، دکتر بت کوربر (Bette Korber) زیست شناس محاسباتی و محقق اچ آی وی، از آزمایشگاه ملی لوس آلاموس (Los Alamos) در نیومکزیکو، در یک وبینار که توسط آکادمی علوم نیویورک برگزار شد، دیگر محققان را در مورد شواهد یک ترکیب جدید، مطلع کرد. وی اعلام کرد که آزمایشگاه وی فقط یک ژنوم را در بین هزاران ژنوم شناسایی کرده است اما باز هم کشف این موضوع بسیار مهم است.

با ظهور انواع مختلف ویروس کرونا، ترکیب جدید ممکن است تهدید بزرگتری محسوب شود زیرا ممکن است هنگامی رخ دهد که کسی در معرض دو سویه مختلف قرار داشته باشد. به گزارش سیناپرس،چاکرابارتی در این رابطه اعلام کرد که مواد ژنتیکی دو سویه با هم ترکیب می شوند و جهش های متعددی را به طور همزمان ترکیب می کنند.

اما ترکیب جدید به این معنی نیست که دنیا آماده ورود به یک مرحله مرگبار جدید از بیماری همه گیر کووید ۱۹ است. در عوض، نوترکیبی می تواند به محققان کمک کند تا تکامل ویروس سارس۲ عامل کووید ۱۹ را بهتر درک کنند و این امر همچنین می تواند به ویروس شناسان و سازندگان واکسن کرونا کمک کند تا حالت های تقویت کننده احتمالی را که ممکن است در آینده رخ دهد، شناخته و واکسن موثرتری را تهیه کنند.

چاکرابارتی تاکید کرد که بعید است، ناگهان اتفاقی رخ دهد که باعث تغییر چهره بیماری همه گیر کووید ۱۹ شود. حتی اگر ویروسی وجود داشته باشد که بیشتر قابل انتقال باشد، به این معنا نیست که این ویروس در یک جمعیت منتقل می شود.

فاکتورهای مختلفی وجود دارد که در انتقال ویروس تأثیر خواهد گذاشت که از آن جمله می توان به رفتار انسان، ساختار جمعیت و سطح ایمنی در صورت گسترش یا عدم گسترش سویه نوترکیب کشنده اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + ده =