کد خبر : 250573
تاریخ انتشار : جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
-

دستاوردهای لیگ ۱۳۹۹ برای هندبال ایران

دستاوردهای لیگ ۱۳۹۹ برای هندبال ایران

به گزارش قائم آنلاین، با شیوع کرونا اکثر فعالیت‌های ورزشی در سراسر دنیا تعطیل و تا مدتی هم مجوز فعالیت آنها صادر نشد. در شرایطی که خیلی از رشته‌های کم برخورد و انفرادی به بهانه کرونا مسابقات و برنامه‌های خود را شروع نکرده بودند فدراسیون هندبال با تدوین پروتکل‌های بهداشتی مجوز برگزاری لیگ برتر را

به گزارش قائم آنلاین، با شیوع کرونا اکثر فعالیت‌های ورزشی در سراسر دنیا تعطیل و تا مدتی هم مجوز فعالیت آنها صادر نشد. در شرایطی که خیلی از رشته‌های کم برخورد و انفرادی به بهانه کرونا مسابقات و برنامه‌های خود را شروع نکرده بودند فدراسیون هندبال با تدوین پروتکل‌های بهداشتی مجوز برگزاری لیگ برتر را از ستاد مقابله با کرونا در ورزش گرفت و استارت لیگ برتر هندبال مردان و زنان از اوایل مهر زده شد

*مزایا و معایب برگزاری لیگ برتر هندبال به صورت متمرکز

لیگ برتر مردان با ۱۲ تیم و در دو گروه آغاز شد و در پایان دور اول ۴ تیم برتر هر گروه به دور بعد صعود کردند و ۲ تیم پایین جدول هر گروه نیز برای کسب عنوان نهم تا دوازدهم در دور دوم رقابت کردند. این مسابقات نسبت به سال‌های قبل که به صورت دوره‌ای انجام می‌شد به صورت متمرکز برگزار شد که به گفته بسیاری از مربیان این نحوه برگزاری معایب و مزایایی را به همراه داشت. فشردگی مسابقات، بالا رفتن درصد آسیب بازیکنان، خستگی، فاصله زیاد بین هر دور از مسابقات و طولانی شدن مسابقات از جمله معایب و کاهش هزینه‌ها، رفت و آمد کمتر و پخش تلوزیونی نیز از جمله مزایای این دور از رقابت‌ها بود.

*تغییر در آیین نامه مسابقات لیگ برتر و اعتراض مربیان

البته برگزاری لیگ برتر هندبال در این شرایط بدون حاشیه هم نبود. با پایان مرحله برگشت دور نخست مسابقات تساوی دو تیم فراز بام دهدشت و فولاد مبارکه اصفهان شائبه برانگیز شد، کمیته انضباطی هر چند موضوع تبانی را رد کرد اما ۳ بازیکن را محروم و تصمیم گرفت که به جای سه تیم از هر گروه ۴ تیم به دور بعد صعود کنند. تغییر در آیین نامه مسابقات و آرای کمیته انضباطی سبب اعتراض مربیان برخی تیم‌ها شد. باشگاه مس با نوشتن یک بیانیه نسبت به نقل و انتقال بازیکنش معترض شد و باشگاه فراز بام نیز نسبت به محرومیت قطعی مهرداد صمصامی اعتراص کرد. البته محرومیت قطعی مهرداد صمصامی بعد از ۴ بازی در جلسه استیناف بخشیده شد.

*اختتامیه با شکوه لیگ برترهندبال با حضور مسئولان رده بالای ورزش

با همه این مشکلات لیگ برتر هندبال مردان بعد از ۵ ماه با قهرمانی تیم شهید شاملی و نایب قهرمانی تیم مس کرمان به پایان رسید. در مراسم اختتامیه مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، مهدی علی‌نژاد و عبدالحمید احمدی معاونان وزارت و کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک حضور داشتند که حضور این تعداد مسئول ورزشی در اختتامیه لیگ برتر در سال‌های اخیر کم نظیر بوده است. قطعا ثبات و همدلی در فدراسیون هندبال دلیل اصلی این حمایت‌ها است.

*پوشش رسانه ای گسترده و بی سابقه

۲۶ مسابقه از لیگ برتر هندبال امسال به صورت زنده از شبکه های مختلف سیما پخش شد که این در نوع خود یک آمار فوق العاده و یک رکورد محسوب می شود. علاوه بر این تعامل خوب با اهالی رسانه و مطبوعات موجب بالارفتن حجم اخبار لیگ در مقایسه با سال های قبل بود.

به نظر می رسد که تولید محتوای مکتوب و مدیا درباره لیگ موجب آورده مالی مطلوب در لیگ هندبال امسال شد و حجم تبلیغات زیادی را به این ورزش آورد به طوری که حتی داوران لیگ ۱۳۹۹ نیز حامی مالی داشتند.

*تشکیل تیم ملی هندبال امید خروجی لیگ برتر ۹۹

یکی دیگر از اقدامات فدراسیون هندبال انتخاب کادر فنی تیم ملی امید بود، تیمی که قرار است پشتوانه و کامل کننده تیم ملی بزرگسالان باشد. به گفته شهداد مرتجی مربی تیم ملی امید ۳۲ بازیکن از میان هندبالیست‌های حاضر در مسابقات لیگ برتر شناسایی شده‌اند و قرار است به زودی به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

*حضور بازیکنان جوان در لیگ برتر هندبال ۹۹

با شرکت ۱۲ تیم در لیگ برتر هندبال بازیکنان جوان فرصت بیشتری برای حضور در این سطح از رقابت‌ها پیدا کردند. اکثر ملی‌پوشان تیم ملی جوانان که خود را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا حاضر می‌کنند در این سطح از رقابت‌ها پا به میدان رقابت گذاشتند. قطعا ملی‌پوشان جوان در شرایطی که فرصتی برای حضور در دیدارهای تدارکاتی ندارند شرکت در این سطح از مسابقات سبب آمادگی بیشتر آن‌ها برای مسابقات قهرمانی آسیا خواهد بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =