کد خبر : 250579
تاریخ انتشار : جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
-

تعهد وزیران خارجه گروه “کوآد” به تقویت همکاری برای پیشرفت هند-اقیانوسیه

تعهد وزیران خارجه گروه “کوآد” به تقویت همکاری برای پیشرفت هند-اقیانوسیه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از پایگاه اوریسا پست، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، اس. جایشانکار وزیر خارجه هند، ماریس پین، وزیر خارجه استرالیا و توشیمیتسو موتگی، وزیر خارجه ژاپن در سومین نشست وزیرای خارجه گروه “کوآد” که اولین نشست در نوع خود در دولت بایدن است شرکت کردند؛ گروهی که از سوی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از پایگاه اوریسا پست، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، اس. جایشانکار وزیر خارجه هند، ماریس پین، وزیر خارجه استرالیا و توشیمیتسو موتگی، وزیر خارجه ژاپن در سومین نشست وزیرای خارجه گروه “کوآد” که اولین نشست در نوع خود در دولت بایدن است شرکت کردند؛ گروهی که از سوی این چهار کشور با هدف مقابله با اقدامات چین در منطقه هند-اقیانوسیه تشکیل شده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، این وزیران “بر تعهد به برگزاری دست کم سالانه نشست گروه کوآد در سطح وزیران و برگزاری نشستهای منظم این گروه در سطح کاری و مقامهای ارشد با هدف تقویت همکاری برای پیشرفت یک منطقه هند-اقیانوسیه باز و آزاد شامل حمایت از آزادی کشتی رانی و یکپارچکی ارضی تاکید کردند.”

پرایس اظهار کرد: “این وزیران به بحث درباره همکاری چهار کشور گروه کوآد در حوزه پاسخ به ویروس کووید-۱۹ و روند بازیابی و همچنین در حوزه تغییرات آب و هوایی و تعهد به همکاری برای رسیدگی به این چالشهای جهانی به بحث پرداختند.”

وی افزود، آنها همچنین به بحث درباره مقابله با انتشار اطلاعات دروغ، مقابله با تروریسم، امنیت دریایی، الزام فوری بازیابی دولت دموکراتیک منتخب در میانمار و اولویت دادن به تقویت انعطاف دموکراتیک در کلیت منطقه پرداختند.

او گفت: “شرکت کنندگان در این نشست بر حمایت دو جانبه از محوریت بخشیدن به اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا، آ.سه.آن تاکید مجدد کردند”.

پنتاگون در آستانه برگزاری این نشست اعلام کرده بود، هند شریکی بسیار مهم برای آمریکا به ویژه با در نظر گرفتن همه چالشهای در منطقه هند-اقیانوسیه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + نه =