کد خبر : 250561
تاریخ انتشار : جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
-

انصارالله:مواضع بین المللی درباره مارب سرپوشی بر تداوم حمله به یمن است

انصارالله:مواضع بین المللی درباره مارب سرپوشی بر تداوم حمله به یمن است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت المیادین، انصارالله ضمن محکومیت مواضع بین المللی درباره تحولات مارب، اعلام کرد، این مواضع پوششی بین المللی بر ادامه تجاوز و محاصره و ادامه حمایت از گروههای تکفیری است که مشارکت نظامی با اشغالگران دارند. این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد، گروه تروریستی داعش خودش در بیانیه‌ای

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت المیادین، انصارالله ضمن محکومیت مواضع بین المللی درباره تحولات مارب، اعلام کرد، این مواضع پوششی بین المللی بر ادامه تجاوز و محاصره و ادامه حمایت از گروههای تکفیری است که مشارکت نظامی با اشغالگران دارند.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد، گروه تروریستی داعش خودش در بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری های مارب حضور دارد. مشارکت داعش با ائتلاف متجاوز در این درگیری ها بیانگر حجم ارتباط میان دو طرف است.

در این بیانیه “ائتلاف متجاوز داعشی” مسوول کامل جنایت هایی عنوان شده است که در حق مردم مارب مرتکب شده و می شود.

در ادامه بیانیه آمده است، ملت یمن ساکت نمی مانند و حق قانونی دارند که به نبرد برای آزادی ملی ادامه دهند. این ملت با جنایتکاران قاتلی روبرو هستند که تنها طرحشان نگهداشتن یمن در آشوب و مداخلات خارجی است.

همزمان، شورای عالی امور انسانی صنعا در بیانیه‌ای اعلام کرد، ائتلاف متجاوز و مزدورانش از مردم و آوارگان مارب به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند تا پیشروی ارتش یمن و کمیته های مردمی را متوقف کنند.

نیروهای مسلح یمن روز پنجشنبه از به اسارت درآوردن تعدادی از نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن و متحدانش در درگیری های مارب خبر دادند که در اثر آن چندین تن کشته و زخمی شدند.

همچنین محمدعلی الحوثی، رهبر انصارالله یمن به درخواست مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن پیرامون توقف درگیریها در مارب واکنش نشان داد.

الحوثی در توییتی نوشت: جنگ از زمان شکست حملات آنها به منطقه نهم در شرق صنعا تا به امروز که گریفیث می آید و جنگ را حمله به مارب طبقه بندی می کند، متوقف نشده است‌.

وی افزود، گریفیث می داند که متجاوز از ابتدا ابتکارعمل انصارالله درباره مارب را با این توجیه که کشورهای متجاوز و مزدورانش دنبال آزادسازی صنعا هستند، رد کرده و توقف حملات و لغو محاصره در ازای توقف حملات را نپذیرفته است.

پیش از این گریفیث از انصارالله خواسته بود حملاتش به مارب را متوقف کند.

وی هشدار داده بود، تلاش برای به دست گرفتن کنترل مناطق با زور، “همه چشم اندازهای روند صلح را تهدید می کند.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 19 =