کد خبر : 250245
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
-

کارشناس عراقی:تروریست ها از طریق نظامیان آمریکایی وارد عراق می شوند کارشناس عراقی:تروریست ها از طریق نظامیان آمریکایی وارد عراق می شوند

کارشناس عراقی:تروریست ها از طریق نظامیان آمریکایی وارد عراق می شوند کارشناس عراقی:تروریست ها از طریق نظامیان آمریکایی وارد عراق می شوند

به گزارش قائم آنلاین، الساعدی به پایگاه خبری “المعلومه”گفت: نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های خود در کردستان عراق به سمت سوریه و برعکس درحال حرکت هستند، آنها همچنین از سمت سوریه به سوی بیابان غربی [در الانبار] که پایگاه “عین الاسد” واقع شده نیز برای ورود تلاش می‌کنند. این کارشناس امنیتی و اطلاعاتی تصریح کرد: تحرکات

به گزارش قائم آنلاین، الساعدی به پایگاه خبری “المعلومه”گفت: نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های خود در کردستان عراق به سمت سوریه و برعکس درحال حرکت هستند، آنها همچنین از سمت سوریه به سوی بیابان غربی [در الانبار] که پایگاه “عین الاسد” واقع شده نیز برای ورود تلاش می‌کنند.

این کارشناس امنیتی و اطلاعاتی تصریح کرد: تحرکات آمریکایی‌ها برای انجام عملیات نظامی در سوریه نیست، بلکه این اقدام همزمان با آن صورت می‌گیرد که براساس اطلاعاتی که از برخی منابع و نیز گزارش موساد اسرائیل، دریافت شده، این کار برای تحریک و انتقال تروریست‌ها از مناطق دیگری که در حدفاصل سوریه و عراق واقع شده است، انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: انتقال تروریست‌ها و  هلی‌برد بالگردهای آمریکایی در دره “حوران” در گذشته نیز تأیید شده است.

الساعدی با بیان این که هیچ اعتمادی دیگر به نیروهای آمریکایی در عراق وجود ندارد و دولت باید نیروهای خارجی در خاک عراق  و خارج از آن را ملزم کند که هویت سرنشینان خودروهایشان را اعلام کنند، به ویژه این که نظامیان خارجی به بهانه توافقات امنیتی با بغداد و به درخواست دولت در کشور حضور دارند.

وی مزیت این کار را آن دانست که عراق می‌تواند، مقصد این نیروهای خارجی و نیز ماهیت سرنشینان خودروها، بالگردها، عملیات‌ها و تحرکات آنان را بداند.

مسؤولان و مردم عراق در مناسبت‌های مختلف بر لزوم خروج نیروهای بیگانه و در صدر آنها نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه تاکید کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =