کد خبر : 250239
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
-

جنگنده‌های روسی، هواپیماهای نظامی فرانسه را رهگیری کردند

جنگنده‌های روسی، هواپیماهای نظامی فرانسه را رهگیری کردند

به گزارش قائم آنلاین، دو فروند جنگنده «سوخو-۲۷» روسیه بامداد پنجشنبه گروهی از هواپیماهای نظامی فرانسه را که در حال نزدیک شدن به حریم هوایی این کشور بودند، رهگیری کردند. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مرکز کنترل دفاع ملی در وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر، گفت که هواپیماهای فرانسوی از سمت آسمان دریای سیاه

به گزارش قائم آنلاین، دو فروند جنگنده «سوخو-۲۷» روسیه بامداد پنجشنبه گروهی از هواپیماهای نظامی فرانسه را که در حال نزدیک شدن به حریم هوایی این کشور بودند، رهگیری کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مرکز کنترل دفاع ملی در وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر، گفت که هواپیماهای فرانسوی از سمت آسمان دریای سیاه در حال نزدیک شدن به حریم هوایی روسیه بودند که جنگنده‌های روسی برای قطع کردن مسیر آنها اعزام شدند.

در بیانیه این مرکز آمده است: «برای شناسایی و جلوگیری از نقض مرزهای [هوایی] روسیه، دو فروند جنگنده سوخو-۲۷ از نیروی هوایی گسیل شدند. خلبانان جنگنده‌های روسی، اهداف هوایی را به عنوان گروهی از هواپیماهای نیروی هوایی فرانسه شامل یک فروند هواپیمای سوخت‌رسان کی‌اس‌-۱۳۵ و دو فروند جنگنده تاکتیکی میراژ-۲۰۰۰ شناسایی کردند».

به نوشته اسپوتنیک، جنگنده‌های روسی سپس با ممانعت کردن از تداوم حرکت این هواپیماهای نظامی فرانسه به سمت حریم هوایی روسیه، آنها در آسمان دریای سیاه به سمت دیگری اسکورت کردند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود با قانونی توصیف کردن اقدام جنگنده‌های این کشور، تاکید کرد که اجازه نقض حریم هوایی روسیه را به هیچکسی نمی‌دهد.

پیشتر نیز این وزارتخانه از ماموریت موفق جنگنده «سوخو-۳۰ » خود و رهگیری هواپیماهای جاسوسی و سوخت‌رسان آمریکا و فرانسه بر فراز دریای سیاه خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 11 =