کد خبر : 250281
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
-

امیر کویت جلسات پارلمان را به مدت یک ماه تعلیق کرد

امیر کویت جلسات پارلمان را به مدت یک ماه تعلیق کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روسیا الیوم، پارلمان کویت تاکید کرد، ماده ۱۰۶ قانون اساسی مبتنی بر این است که امیر می‌تواند با فرمانی، جلسه پارلمان را برای مدت حداکثر یک ماه به تعویق بیندازد. پارلمان تاکید کرد، این امر به دلیل تاخیر شیخ صباح الخالد الحمد الصباح، نخست وزیر مکلف، در اعلام

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روسیا الیوم، پارلمان کویت تاکید کرد، ماده ۱۰۶ قانون اساسی مبتنی بر این است که امیر می‌تواند با فرمانی، جلسه پارلمان را برای مدت حداکثر یک ماه به تعویق بیندازد.

پارلمان تاکید کرد، این امر به دلیل تاخیر شیخ صباح الخالد الحمد الصباح، نخست وزیر مکلف، در اعلام تشکیل دولت جدید خود رخ داد که به گفته منابع به دلایل مختلفی از جمله خودداری نامزدها از پذیرش پست وزارتی بود.

برخی منابع آگاه گفتند: تنش ایجاد شده از سوی اعضای پارلمان علیه دولت آتی حتی پیش از اعلام آن منجر شد که برخی نامزدهای تصدی این پست از پذیرش منصب امتناع ورزند. زیرا آنها نمی‌خواهند از یک سو با نمایندگان درگیر شوند و از سوی دیگر می‌دانند که با ادامه اعتراضات در پارلمان به ترکیب غیر رسمی کابینه جدید، کوتاه شدن عمر دولت قطعی خواهد بود.

امیر کویت در بیست و چهارم ژانویه با صدور فرمانی، صباح الخالد الحمد الصباح، نخست وزیر مستعفی را بار دیگر مامور تشکیل دولت جدید کرد. پس از صدور این فرمان، تنش میان دولت و پارلمان این کشور بار دیگر بالا گرفت.

پیش از این، نمایندگانی از پارلمان کویت خواهان استیضاح نخست وزیر در خصوص مسائلی از جمله ترکیب کابینه بودند که در پی آن وزرای کابینه وی و سپس شخص نخست وزیر استعفا کرد.

حال با انتخاب مجدد صباح الخالد الصباح برای تصدی این پست پس از گذشت بالغ بر یک ماه از استعفای دولت وی، تعدادی از شخصیت‌های پارلمانی و سیاسی این کشور زبان به اعتراض گشوده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × یک =